مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: همایش مدیریت بحران ویژه دستگاه‌های اجرایی شرق استان یکشنبه برگزار می‌شود.

همایش «مدیریت بحران» در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24 ، صادق علی مقدم اظهار کرد: زلزله چهار ریشتری که شامگاه جمعه در منطقه انبارالوم به وقوع پیوست در بیشتر شهرستان‌های استان گلستان احساس شد و خوشبختانه تاکنون خسارتی از آن گزارش نشده است.

وی افزود:  برای زلزله‌هایی با مقیاس چهار ریشتر نباید توقع خسارت جدی داشته باشیم مگر اینکه سقف خانه‌ای که ترک قدیمی داشته است موجب ریزش شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: ما در سال‌های اخیر زلزله‌های زیادی در استان تجربه کرده‌ایم اما زلزله‌ای که منجر به خسارت شدید شود طی دهه اخیر گزارش نشده است، از طرفی وقوع زمین‌لرزه ازنظر کارشناسان هم می‌تواند خوش‌بینانه باشد هم بدبینانه.

مقدم تصریح کرد: وقوع این زمین‌لرزه‌ها از این جهت که موجب تخلیه انرژی زمین می‌شود امر مثبتی است چراکه می‌تواند از وقوع زلزله‌های شدیدتر جلوگیری کند اما در برخی مواقع این زلزله‌های کوچک می‌تواند پیش‌درآمد یک زلزله بزرگ‌تر باشد، ازاین‌رو باید تمام تلاش خود را برای آگاهی آحاد جامعه به‌کارگیریم.

صادقعلی مقدم

وی تصریح کرد: فردا (یکشنبه) همایش مدیریت بحران برای هفت شهر شمال و شمال شرق استان برگزار می‌کنیم و در آن همایش فرمانداران به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خود آموزش‌های موردنیاز در مواقع بحران و ایجاد هماهنگی بیشتر در بین دستگاه‌ها را آموزش می‌بینند.

مقدم گفت: بحث اصلی مدیریت بحران مدیریت اتفاقات پس از حادثه در میان دستگاه‌هاست و دستگاه‌ها در این همایش این وظایف را تمرین می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان بابیان اینکه چرخه آموزش مدیران استانی مستمر است، تصریح کرد: ممکن است مدیران برخی دستگاه‌ها طی سال عوض شوند و مدیران جدید تجربه‌ای درزمینهٔ مدیریت بحران نداشته باشند ازاین‌رو این آموزش‌ها مستمر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش‌ها حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر موردنقد و بررسی قرار می‌گیرد تا اگر حوادثی مشابه در استان رخ داد مدیران بدانند چگونه باید عمل کنند.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار