استاندار گلستان:۲۰ یادمان شهدا در استان گلستان تکمیل شد

استاندار گلستان بر تکمیل و تسریع در روند ساخت پروژه مرکز فرهنگی تپه نورالشهداء در شهرستان گرگان تاکید کرد و گفت: در ۲۰ مکان استان گلستان یادمان شهدا تکمیل شده، ۶ مکان در دست اجرا بوده و در ۱۸ مکان در مرحله طراحی است.

مرکز فرهنگی نور الشهداء گرگان تکمیل شود

به گزارش گلستان 24 ، به نقل از روابط عومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: تکمیل این مرکز به خواسته مردم و مسئولان تبدیل شده است و در شب های ماه رمضان به خصوص لیالی قدر برنامه های متنوع فرهنگی در این محل برگزار گردید که با استقبال مردم مواجه شد.

وی اظهار کرد: از محل برخی اعتبارات می توان روند تکمیل ساخت این مرکز را تسریع بخشید که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مسئولیت این کار را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار برعهده دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه شهدای گمنام در 50 مکان و 14 شهرستان در این استان به خاک سپرده شده‌اند، تصریح کرد: در 20 مکان یادمان شهدا تکمیل شده، 6 مکان در دست اجرا بوده و در 18 مکان در مرحله طراحی است و در 6 مکان دیگر یادمان‌ها در گلزار شهدا وجود دارد که نیاز است برای تکمیل و ساخت همه این مکان‌ها با بررسی دقیق، میزان اعتبار مورد نیاز محاسبه و در اختیار شورا قرار گیرد تا محل تامین اعتبار آن مشخص شود.

صادقلو با اشاره به اینکه 131 شهید گمنام در شهرستان‌های مختلف میهمان مردم استان هستند، گفت: تشکیل کمیته اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس یکی از نیازهای اساسی استان است که این کمیته در قیاس کشوری طراحی شده و برای استان گلستان نیز همانند کشور از دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت کتابخانه‌های استان و مدیریت کتابخانه میرداماد و همچنین جامعة‌المصطفی العالمیه گرگان به منظور عضویت در آن و هماهنگی، نظارت و پشتیبانی اسناد و مدارک رزمندگان بهره ببریم.

یادمان شهدا

وی ادامه داد: در راستای ثبت تاریخ دوران دفاع مقدس و جمع‌آوری مستندات، سپاه، ارتش و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال گذشته و امسال از محل اعتبارات خود توانسته‌اند در مجموع 40 عنوان اثر به چاپ برسانند که استمرار این اقدامات و پشتیبانی و تقویت آن برعهده شورای استانی هماهنگی حفظ آثار است.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار