مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان گفت: ۴ هزار و ۱۱۸ نفر برای آمارگیری حضوری در استان گلستان ثبت‌نام کردند که در پایان ۵۲۰ نفر آمارگیر در استان انتخاب می‌شوند.

بیش از ۴ هزار نفر برای آمارگیری حضوری در گلستان ثبت‌نام کردند

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسین پیش‌قدم در مرحله سوم کلاس‌های آموزشی توجیهی سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: ماموران سرشماری که برای ثبت اطلاعات خانوار انتخاب می‌شوند باید امانتدار و حافظ اطلاعات شخصی خانوار باشند.

وی با تاکید بر محرمانه بودن اطلاعات خانوار تصریح کرد: اطلاعات حاصل شده در سرشماری نفوس و مسکن در برنامه‌ریزی‌های کشور نقش بسزایی دارد و می‌طلبد آمارگیران دقت لازم را در این مهم داشته باشند.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان با اشاره به تعداد افراد ثبت‌نام شده برای تصدی مسئولیت مامور آمارگیری در استان اظهار داشت: 4 هزار و 118 نفر با ترکیب 55 درصد مرد و 45 درصد زن متقاضی احراز مسئولیت مامور آمارگیری بودند که پس از برگزاری کلاس و آزمون 520 نفر از بین آنها برای آمارگیری انتخاب می‌شوند که از این تعداد 147 نفر سهم شهرستان گرگان است.

پیش‌قدم درباره اطلاعات مورد نیاز در سرشماری نفوس و مسکن 95 گفت: سوالات این دوره از سرشماری در چند زمینه دسته‌بندی شده مانند اطلاعات جغرافیائی که مربوط به محل زندگی خانوار است، اطلاعات سجلی یا شناسنامه‌ای، تحصیلات، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان، نوع قرارداد بیمه‌ای ، وضعیت اسکان و غیره که همه این اطلاعات برای برنامه‌ریزی دقیق مملکتی در زمینه‌های مختلف مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: برای هر برنامه‌ریزی اطلاعات دقیق در آن زمینه لازم است که می‌توان گفت این اطلاعات تنها مورد نیاز سازمان برنامه و بودجه کشور است و مورد استفاده هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی قرار نمی‌گیرد.

مرحله سوم کلاس‌های آموزشی و توجیهی ویژه ماموران سرشماری نفوس و مسکن 95 در شهرستان گرگان، با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رئیس ستاد سرشماری استان گلستان، فرماندار و رئیس ستاد سرشماری شهرستان گرگان و معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی و جانشین ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار