مدیرکل هواشناسی گلستان:

مدیرکل هواشناسی گلستان از گرمای بی‌سابقه بالای ۴۵ درجه در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: امکان وقوع آتش‌سوزی در شهرهای استان گلستان و جنگل ها وجود دارد.

امکان وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛نوربخش داداشی در رابطه با آخرین وضعیت الگوهای پیش‌یابی در گلستان گفت: الگوهای جوی نشانگر استقرار سامانه کم‌فشار حرارتی تا اواخر هفته جاری در استان گلستان است و این سامانه با هماهنگی امواج سامانه ارتفاع زیاد جنب‌حاره‌ای در تراز میانی جو، باعث تداوم گرما خواهد شد.

 

وی افزود: از روز سه‌شنبه روند افزایش دما در تمام نقاط استان گلستان آغاز می‌شود و روز چهارشنبه شاهد بی‌سابقه‌ترین رکورد دمایی در این فصل و روز از سال خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: دمای هوا در مناطق شرق استان گلستان در روز چهارشنبه به بالای ۴۵ درجه خواهد رسید و دیگر نقاط استان هم دمایی مشابه را تجربه می‌کنند.

کاهش چهار درجه ای دما از پنجشنبه

داداشی اظهار کرد: بعدازظهر روز پنجشنبه بانفوذ موج فرعی هوای مرطوب از سمت غرب، دمای هوا بین دو تا چهار درجه کاهش می‌یابد و با تکرار این پدیده در جمعه بازهم شاهد کاهش دما بین یک تا سه درجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهروندان گلستانی تلاش کنند در این ایام از مصرف بی‌رویه آب و انرژی خودداری کنند.

گرما هواشناسی

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در فصلی هستیم که گردشگر زیادی وارد استان می‌شوند ازاین‌رو از مسافران می‌خواهیم از درست کردن آتش خودداری کنند و چنانچه آتشی برپا کردند بعد از استفاده بلافاصله آتش را خاموش کنند.

کاهش رطوبت و احتمال آتش سوزی

داداشی کمبود رطوبت، افزایش دما و وزش باد را سه مؤلفه افزایش آتش‌سوزی جنگل‌ها نام برد و افزود: متأسفانه بارش باران در ماه گذشته بسیار کاهش داشته و حتی در برخی مناطق صفر گزارش‌شده است بنابراین با کاهش رطوبت فعلی در استان زمینه برای آتش‌سوزی و گسترش آن فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در روزهای استان گلستان شاهد هوای گرم و در شب‌ها شاهد تعدیل دما هستیم که این امر یکی از ویژگی مناطق کویری و بیابانی است و متأسفانه استان گلستان به آن دچار شده است.

داداشی ادامه داد: در حال حاضر دمای شهر گرگان ۳۲ درجه سانتی گراد، بندر ترکمن با ۳۰ درجه سانتی گراد خنک‌ترین شهر استان و مراوه تپه با ۳۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان گزارش‌شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار