مسؤول بسیج سازندگی کردکوی: کاشت 20 هزار اصله نهال توت در کردکوی

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی از راه‌اندازی دو کارگاه نخ‌ریسی و رنگرزی طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

2 کارگاه نخ‌ریسی و رنگرزی در کردکوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ محمد لشکربلوکی  در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی که در سپاه کردکوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1395 دوره‌های آموزشی حصیربافی و نساجی سنتی در هشت روستای شهرستان کردکوی برگزار شد که در مجموع بیش از 80 نفر از آموزش‌های بسیج سازندگی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه برای فراگیر شدن نساجی سنتی و حصیربافی بخش آموزش باید با رویکرد جدی دنبال شود، گفت: در سال جاری دو کارگاه نخ‌ریسی و رنگ‌رزی در شهر و یکی از روستاهای کردکوی راه‌اندازی می‌شود.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی با بیان اینکه در راستای احیای صنعت نوغانداری در کردکوی 2 هزار اصله نهال توت در در این شهرستان کاشته شد، افزود: اگر بنا باشد تا چند سال آینده صنعت نوغانداری در کردکوی احیاء شود باید به اندازه کافی درخت توت کاشته شود، از این رو نیاز است در سال‌جاری 20 هزار اصله نهال توت در کردکوی کاشته شود.

لشکربلوکی از برگزاری دو نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه فجر در کردکوی خبر داد.

گفتنی است بسیج سازندگی شهرستان کردکوی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و قطب‎بندی صنایع تبدیلی احیای نساجی‎سنتی و حصیربافی را در دستور کار خود قرار داده است که بر این اساس شهرستان کردکوی به‎عنوان قطب ریسندگی و بافندگی و حصیربافی انتخاب شد.

پس از انتخاب کردکوی به عنوان قطب ریسندگی و بافندگی و حصیربافی حدود 80 عرصه با موضوع کارچاله در شهرستان کردکوی ایجاد شد و اقدامات لازم برای تبدیل کردکوی به احیای صنعت حصیربافی و نساجی سنتی انجام شد که در وهله نخست پایلوت اولیه طرح در 6 روستای «سرکلاته»، «سالیکنده»، «یساقی»، «میاندره»، «مهترکلاته» و «بالاجاده» اجرا شده تا در نگاه پنج ساله این عرصه در همه روستاهای کردکوی گسترش یابد.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار