مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان خبر داد: رتبه دوم گلستان در شیوع مصرف مواد مخدر د

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان بیکاری را یکی از دلایل مهم در افزایش اعتیاد بین جوانان گلستانی بیان کرد و گفت: گلستان رتبه دوم در شیوع مصرف مواد مخدر را دارد.

بیکاری مهمترین دلیل افزایش اعتیاد در بین جوانان گلستانی

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا چراغعلی در جمع مدیران استانی با بیان اینکه امروزه 170 کشور دنیا با معضل جهانی مواد مخدر دست و پنجه نرم می‎کنند اظهار کرد: پدیده مواد مخدر موضوع دامن‎گیر اجتماعی است که اکثر کشورهای دنیا و کشور ما  را فرا گرفته است.

وی تصریح کرد: با وجود تمام اقدامات انجام شده برای پیشگیری از اعتیاد، متأسفانه استعمال مواد مخدر در استان گلستان روند رو به صعودی داشته است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: گلستان در شیوع رشد مواد مخدر به عنوان دومین استان کشور شناخته می‎شود و دلیل اصلی این امر آن است که گلستان، بارانداز مواد مخدر برای استان‎های دیگر محسوب شده و مواد مخدراز بعضی نقاط استان به استان‎های دیگر انتقال داده می‎شود.

چراغعلی مهمترین دلیل رشد استعمال مواد مخدر در استان را بیکاری برشمرد و گفت: جمعیت زیادی از تحصیل‎کرده‎های استان بیکار هستند و علت اصلی روی آوردن به مواد مخدر بیکاری است.

وی مراکز و کمپ‎های موجود در استان را برای درمان اعتیاد ناکافی دانست و افزود: با توجه به گستردگی معتادان در سایر شهرستان‎ها باید توجه به معتادان در سایر شهرستان‎ها را در الویت کار خود قرار دهیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ادامه داد: هر ساله باید شاهد کاهش 5 درصدی معتادان در استان‎ها باشیم اما تمام شواهد بیانگر آن است که این امر در گلستان صدق نمی‎کند در واقع برای رسیدن به اهداف چشم انداز در راستای کاهش ابتلا به مواد مخدر باید تمام سازمان‎ها به کمک دستگاههای متولی بیایند تا گام ارزنده‎ای برداشته شود.

چراغعلی توجه به نشاط اجتماعی با تکیه بر آموزه‎های دینی، افزایش آموزش‎های علمی و هنری و آگاه سازی خانواده‎ها را از جمله اقدامات مهم برای کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه عنوان کرد.

وی اذعان کرد: با شروع فصل تحصیلی برنامه‎های مهمی برای مقابله با مصرف مواد مخدر و بحث پیشگیری در مدارس را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار