مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان:شرایط استان گلستان قابل دفاع نیست

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه تشکل‎های مردم‎نهاد به‎عنوان بازوان اصلی برای توسعه استان گلستان به دولتمردان کمک کنند، گفت: متأسفانه شرایط کشور از جمله استان گلستان، شرایط قابل دفاعی نیست.

 حمایت سازمان‎ها و ادارات دولتی گلستان از تشکل‎های مردم‎نهاد رضایت‎بخش نیست

به گزارش گلستان 24 ، عبدالرضا چراغعلی در نخستین نشست منطقه‎ای سازمان‎های مردم‎نهاد غرب استان گلستان که در سالن جهاد کشاورزی کردکوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شعارهای دولت تدبیر و امید، رشد کیفی سازمان‎های مردم‎نهاد در دستور کار اصلی ما قرار دارد، در عین حال سازمان‎های مردم‎نهاد در استان گلستان از لحاظ کمیت با رشد قابل توجهی همراه بوده و 40 درصد رشد داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه‎ریزی‎های انجام شده تا پایان سال‎جاری سازمان‎های مردم‎نهاد استان گلستان از لحاظ کیفیت با رشد چشمگیری همراه باشد و گفت: برگزاری کارگاه‎های آموزشی برای تشکل‎ها و حضور تشکل‎های مردم‎نهاد و افراد متخصص در تصمیم‎گیری‎های اجرایی و کارگروه‎های تخصصی استان گلستان را به‎عنوان یک اصل اعلام کردیم و به آن پایبند خواهیم بود.

*تمامی مدیران مکلف به همکاری با سازمان‎های مردم‎نهاد هستند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه امید است تلاش‎ها و اقدامات انجام شده منجر به خدمت به مردم و توسعه استان گلستان شود و تشکل‎های مردم‎نهاد به‎عنوان بازوان اصلی برای توسعه استان به دولتمردان کمک کنند، اذعان کرد: متأسفانه شرایط، شرایط قابل دفاعی نیست و این شرایط نیز مربوط به دولت خاصی نمی‎شود بلکه نبود برخی برنامه‎ها طی سال‎های گذشته موجب وجود برخی کاستی‎ها در سطح کشور از جمله استان گلستان شده است.

چراغعلی با تأکید بر اینکه ضروری است تمامی مدیران با سازمان‎های مردم‎نهاد همکاری کنند، بیان کرد: در استان گلستان و در حوزه وزرات کشور 200 تشکل فعالیت دارند، همچنین سایر ادارات و سازمان‎هایی همچون بهزیستی که از وجود تشکل‎های مردم‎نهاد بهره‎مند می‎شوند اقدامات ارزنده‎ای در حوزه امدادرسانی و کمک انجام می‎دهند.

وی افزود: امید است با ایجاد یک سازمان متمرکز تمامی تشکل‎ها و مردمی که در قالب سازمان‎های مردم‎نهاد خدمت‎رسانی می‎کنند را سازمان‎دهی کنیم تا به این شکل کمک‎ها و اقدامات مردم متمرکز شود.

*جایگاه سازمان‎های مردم‎نهاد در گلستان رضایت‎بخش نیست/ حضور تشکل‎های مردم‎نهاد در ادارت دولتی پررنگ‎تر شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان مطرح کرد: در واقع تشکل‎های مردم‎نهاد در حل مسائل و مشکلات حوزه‎های مختلف می‎توانند اثر به‎سزایی داشته باشند اما در حال حاضر ما از جایگاهی که سازمان‎های مردم‎نهاد دارند رضایت نداریم.

چراغعلی ادامه داد: با وجود اینکه سازمان‎ها و ادارات دولتی مکلف به حمایت از سازمان‎های مردم‎نهاد هستند اما متأسفانه این حمایت در سطح کشور از جمله استان گلستان پُررنگ نیست که امید است با برنامه‎ریزی‎های انجام شده حضور سازمان‎های مردم‎نهاد در ادارات و سازمان‎های دولتی پررنگ‎تر شود تا استفاده از تخصص و مشاوره‎های افراد تحصیلکرده و تشکل‎های مردم‎نهاد در حوزه تصمیم‎گیری شهرستانی و استانی افزایش یابد.

وی وضعیت شهرستان کردکوی در حوزه تشکل‎های مردم‎نهاد را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: اگرچه برای رسیدن به نقطه آرمانی هنوز فاصله داریم اما امیدواریم شاهد نقش موثر تشکل‎های مردم‎نهاد در تصمیم‎گیری‎های شهرستانی باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در پایان بر ضرورت حمایت دستگاه‎های اجرایی از سازمان‎های مردم‎نهاد تأکید کرد و گفت: این مسأله تکلیف دولت تدبیر و امید است، از این رو تمامی مدیران دستگاه‎های اجرایی در شهرستان‎ها تکلیف دارند از تشکل‎های مردم‎نهاد انواع حمایت‎های اداری، مالی و پشتیبانی را داشته باشند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار