ماینده مردم شهرستان‌های بندرگز،کردکوی،بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود آب در استان، کشت شالی در سواحل استان گلستان در حال پیگیری است.

طرح کشت شالی در سواحل استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24، محمدجواد نظری مهر ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان گلستان با مدیران جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اهمیت کشت شالی در سواحل استان گلستان اظهار داشت: یکی از مواردی که بسیار مهم است تغییر نوع کشت در استان است که مرکز تحقیقات کشاورزی استان گلستان و سازمان جهاد کشاورزی همکاری می‌کنند تا مشکل شالی‌کاران را برطرف کنند.

وی افزود: در سواحل استان گلستان نوعی از کشت وجود دارد که به شالی‌کاری مربوط می‌شود و کشاورزان در این بخش مشکلات زیادی دارند که باید بررسی شود تا بتوانیم آن را در وزارت جهادکشاورزی پیگیری و رفع کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگر قیمت محصولات،کود و دامپروری و آبزی‌پروری است که مقرر شده تا این مشکلات نیز پیگیری و برطرف شود.

نظری مهر گفت: این مشکلات باید به صورت مکتوب به مجمع نمایندگان استان گلستان ارائه شود تا حق کشاورزان به آنها برسد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان هم در این جلسه گفت: سهم 85 درصدی دولت در انتقال آب و امکانات آبیاری تحت فشار  واقعی می‌شود.

مختار مهاجر اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان نیز از سوی صندوق توسعه اسلامی پیگیری می‌شود.

وی افزود: تامین اعتبار برای محصولات کشاورزی نیز اتفاق می‌افتد تا در سال آینده خرید تضمینی به بهترین شکل انجام شود./کناره

ارسال نظر

آخرین اخبار