معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان خبرداد:

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: تاکنون ۸۳ درصد پرونده های ارجاعی سال جاری به مرکز مشاوره و دفاتر مددکاری کلانتری های گلستان با مصالحه خاتمه یافته است.

مصالحه ۸۳ درصد پرونده های ارجاعی به کلانتری‌های گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ علی بهرامی با اشاره به تلاش کارشناسان واحد مشاوره و دفاتر مددکاری کلانتری های گلستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۳ درصد از  پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره و دفاتر مددکاری کلانتری های گلستان به صلح و سازش تبدیل شده و از ادامه رسیدگی به آنها در مراجع قضائی جلوگیری به عمل آمده است. 

علی بهرامی با اشاره به مراجعه بیش از پنج هزار و ۱۰۰ نفر به مراکز مشاوره انتظامی استان گلستان در سال جاری افزود: مشاوره فعال در سطح جامعه هدف، مصاحبه روانشناختی با مجرمان خاص و موارد ویژه، برگزاری کلاس های بهداشت روان، انجام مداخلات روانشناختی در پرونده‌هایی با مضامین اختلافات خانوادگی و نزاع و درگیری در جهت مصالحه پایدار نمونه‌ای از اقدامات مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها است.

علی بهرامی فرماندهی انتظامی گلستان

بهرامی با اشاره به نقش مهم و موثر مشاوران و مددکاران پلیس تصریح کرد: نیروی انتظامی با رویکرد جامعه‌محوری و استفاده از علوم اجتماعی و تربیتی گام های بزرگی در راه امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته که آثار و نتایج مطلوبی نیز به همراه داشته است.

وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مهمترین وظیفه مددکاران اجتماعی دانست و افزود: مددکاران اجتماعی در مراحل رسیدگی به پرونده های افراد، علاوه بر رعایت راز داری کامل، با ریشه یابی مشکلات درمان‌های لازم را نیز ارائه می کنند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار