علی منصوری رضی، در مصاحبه با گلستان24:

هر فردی که به نوعی در حوزه رسانه و فرهنگ فعالیت دارد باید خود را موظف بداند که در مقابل تهاجم فرهنگی غرب باستد و تنها راه آن ارائه فرهنگ ناب محمد «ص» است.

امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود / فرهنگ ناب محمدی، شاه کلید مقابله با تهاجم فرهنگی

علی منصوری رضی، رئیس شورای بسیج رسانه گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، در پاسخ به این سوال که فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری چگونه باید در رفتار فعالین فرهنگی استان نمود پیدا کند گفت: تلاش در بخش فرهنگ به دو بخش تقسیم میشود. یکی فرهنگ عمومی که به سنت ها و عرف مردم مان مربوط می شود و دیگر بخش فرهنگ انقلابی ما و صدور آن به نسل آینده و کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد: در بخش عمومی تلاش تمامی دستگاه های فرهنگی باید بر این باشد که با یک برنامه ریزی دقیق، سبک زندگی که حضرت آقا فرمودند که همان سبک زندگی اسلامی است، برای جامعه تدوین شود با ناهنجاری های اجتماعی، تقابل امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

 

آتش به اختیار

 

منصوری تاکید کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به خصوص در بحث فرهنگ عمومی بایدنهادیه شود . در جامعه هر فرد در برابر ناهنجارهای اجتماعی خود را موظف بداند تا شاخصه های معروف را معرفی نمایند و اگر خدایی نکرده ناهنجاری  را مشاهده میکند بتواند به یک گفتار صحیح از آن رد شوند. تمام دستگاه های تبلیغاتی و کسانی که رسانه در دست آنهاست، باید در جا افتادن این مطلب تلاش زیادی داشته باشند.

رئیس شورای بسیج رسانه گلستان بیان کرد: در بخش صدور فرهنگ انقلابی به دیگر کشور ها، با توجه به هجمه بی امان فرهنگ غرب به کشورمان، باید طرق مقابله با آن را شناسایی کرده و در مقابل آن بایستیم. همانطور که حضرت آقا هم فرمودند، تمام نیروهای انقلابی در تمامی بخش های رسانه ای باید نقاط حساس را شناسایی کنند و در مقابل آن برنامه ریزی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: نباید منتظر باشیم کسی به ما فرمانی دهد تا حرکتی انجام شود. هر فردی که به نوعی در حوزه رسانه و فرهنگ  فعالیت دارد باید خود را موظف بداند که در مقابل تهاجم فرهنگی غرب باستد و تنها راه آن ارائه فرهنگ ناب محمد «ص» است. اگر سبک زندگی و آداب معاشرت جامعه ما برگرفته از فرهنگ ناب محمدی «ص» باشد، قطعا زندگی مان بسیار خدا پسندانه خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار