نبود استاندارد های لازم در خط کمربندی گرگان وعبور این خیابان از بین شهر باعث نارضایتی شهروندان وایجاد خطراتی در این مسیر شده است.

نیاز مبرم گرگان به مسیر کمربندی جدید/نارضایتی اکثر شهروندان از وضعیت فعلی بزرگراه شهید کلانتری

به گزارش گلستان24؛شهر گرگان در چند سال اخیر با افزایش جمعیت زیادی مواجع شده است و جمع کثیری از مردم دیگر شهرهای استان واستانهای اطراف به این شهرمهاجرت کرده اند و باعث متراکم شدن جمعیت در مرکز استان گلستان شده اند.

بزرگراه شهید کلانتری گرگان که مسیر مواصلاتی در شمال استان است این روزها با ترافیک زیادی مواجع شده است و به علت مسکونی بودن آن منطقه و وجود جمعیت زیاد خطرهایی را برای مردم ایجاد کرده است.

بزرگترین شهرک های مسکونی گرگان از شروع خط کمربندی این شهر احداث شدهاند و دیگر نمی شود که این مسیر را به عنوان یک مسیر کمربندی و خارج از شهر تلقی کرد زیرا اگر از روی نقشه توجه شود این خط کمربندی از میان شهر می گذرد.

کمربندی فعلی گرگان برای سال های خیلی قبل است که در آن زمان شهرک های مسکونی فعلی وجود نداشت یا حداقل به این صورت گسترده نبود،ولی در زمان حال  و افزایش جمعیت مسئولین باید به فکر زیرساخت های جدیدی برای شهر و استان باشند.

این جاده که محور غرب،شرق ومرکز کشور را به یک دیگر متصل می کند به علت وجود بندر تجاری امیر آباد و تردد متعدد تریلی ها و کامیونت ها ممکن است حوادث ناگواری را پیش رو بیاورد.

یکی از شهروندان ساکن شهرک شهریار که در مسیر این خط کمربندی استدر گفت گو با خبرنگار ما گفت:فلسفه ی وجودی کمربندی خارج شهر بودن این خیابان است که در حال حاضراین موضوع در گرگان به صورت کامل منتفی استوبا این که مسئولین از سال های خیلی قبل وعده هایی در خصوص کمربندی جدید را داده اند ولی بازهم هیچ اتفاقی نیافتاده است.

این شهروند ادامه داد:زیر ساخت های جاده کمربندی و جاده شهری به طور کل با یک دیگر فرق می کند و اگر به این استاندارد ها توجه نشود در دراز مدت خسارت های به زیرساخت ها فعلی و خودرو های شهروندان،ماشین های سنگین عبوری خواهد رسید.

وی اظهار داشت:مسیر تردد در این منطقه بسیار سخت می باشد چرا که با وجود دو باند رفت و برگشت و سرعت بالا اتومبیل ها و عبور مرورعابرین پیاده خطر تصادفات به بالاترین سطح خود می رسد.

باتوجه به ضروری بودن احداث کمربندی جدید و نارضایتی مردم از وضعیت فعلی بزرگراه شهید کلانتری،مسئولین استان باید باسرعت بیشتری پیگیر احداث کمربندی جدید باشند تا خطرات وحجم ترافیک فعلی این مسیر را مدیریت و حل کنند.

 

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار