درخشش بازیکن گلستانی رده نونهالان در سطح استان و پایتخت باعث شده تا مربیان زیادی برای جذب این بازیکن اقدام کنند.

پدیده فوتبال گلستان سر از تیم مطرح پایتخت دراورد/ لزوم توجه مسئولین به استعداد های استان

به گزارش گلستان24،قهرمانان و نام اوران همیشه جزء جدایی ناپذیر جامعه هستند و هر جامعه و تمدن به داشتن اسطوره های خود در تمامی عرصه ها افتخار می کند و ان را نماد فرهنگ و تمدن دیار خود می داند؛حال فرق نمی کند این افراد در چه زمینه ای فعالیت می کنند فقط همین که انها می توانند فرهنگ ونام جامعه یا مکانی را به سایر مردم بشناسانند کافیست.

استان گلستان در زمینه ورزشی افراد بزرگی را پرورش داده که نه تنها در ایران بلکه در دنیا نام استان گلستان وایران را پر اوازه کرده اند،فرهاد قائمی ملی پوش والیبالیست،سردار ازمون وعزت الله پورقاز که در فوتبال به خوبی درخشیده اند ازجمله این افرادی هستند که در گمنامی تمام به واسطه ی تلاش خود به مراتب بسیاربالا رسیده اند.

ازهمین رو این استان ظرفیت های بالایی در پرورش نخبه های ورزشی دارد که این امر به خوبی توسط سازمان های مربوط پیگیری نمی شود وخیلی از ظرفیت ها واستعداد های استان بدون داشتن بازدهی مناسب از بین می روند.

golestan24

"نیما شکوهی نژاد" که با تیم نونهالان استقلال گرگان پا به عرصه فوتبال حرفه ای  گذاشت، از سال 93 به طور جدی تمرینات خود را برای رسیدن به اینده ای درخشان شروع کرد،؛ این بازیکن یازده ساله که نسبت به سن خود دارای تحرک و تکنیک بالایی بوده است درهمان سال های اول فوتبال خود بسیار خوش درخشیده و نظر اکثرمربیان شهرستان را به خود جلب کرده است.

این بازیکن توانست درتیم استقلال گرگان به دو مقام قهرمانی دراستان برسد، عنوان کاپیتانی تیم را از آن خود کند ونام خود رابیشتراز قبل دربین فوتبال دوستان استان مطرح کند.

photo5989821787287955625

با توجه به مسائل گفته شده و نبود امکانات و حمایت های سازمانی دراستان این بازیکن برای پیشرفت سطح ورزشی خود به تیم صبای تهران پیوست و درعرض یک سال توانست اقای گلی جام اینده سازان استان تهران را از آن خود کند و با این تیم هم دوبار به مقام قهرمانی برسد.

در پی این درخشش ها تیم شبهه ملی "اکادمی کیا" که توسط بازیکن سال های قبل فوتبال ایران مهدی مهدوی کیا مدیریت می شود خواستار حضوراین بازیکن گلستانی درتیم خود شده است.

golestan2444

 اکادمی کیا که فوتبالیست های سطح بالای کشور را در اختیار دارد، در سطح بین الملل با تیم های مطرح خارجی در رده های مختلف رقابت می کند وعضویت در این تیم بزرگ شاید یکی از ارزوی های بعضی از بازیکنان فوتبال باشد چرا که در ماهای گذشته از بین 3 هزار نفر فوتبالیست از کل کشور فقط 3نفر توانستند در این تیم جذب شوند.

نیما شکوهی نژاد که نام خود را در پایتخت کشور هم مطرح کرده است بدون تست و امتحانی خاص به صورت مستقیم در این تیم جذب شده است که این مسئله نشان دهنده سطح بالای بازی و قدرت وی در فوتبال حرفه ای می باشد.

لازم به ذکر است که در هفته های آتی این بازیکن به همراه دیگر هم تیمی های خود برای رقابت با تیم های خارجی به اروپا سفر می کند.

این بازیکن که در حال حاضر در رده های سنی پایین بازی می کند ممکن است دراینده همانند افتخارات فعلی استان ،در سطح کشور و جهان بدرخشد؛از این رو اگر مسئولین ورزشی استان به استعداد یابی و حمایت بازیکنان در سطح استان بپردازند این استان در اینده ای نه چندان دور به قطب پرورش ورزشکاران و فوتبالیست هاتبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار