معاون محیط زیست دریایی کشور از کاهش ۹۰ درصدی جمعیت فک‌های خزری خبر داد.

کاهش ۹۰ درصدی جمعیت فک‌های خزری

به گزارش گلستان 24 ، خانم فرشچی در مراسم گشایش نمایشگاه ویدئو چیدمان فک خزری در گرگان افزود : جمعیت فک خزری از یک میلیون قلاده در دهه نود اکنون به یکصد هزار قلاده کاهش یافت.

وی با بیان اینکه برای حفظ این گونه ارزشمند ، تمام کشورهای حاشیه خزر باید همکاری کنند افزود : ایران در حفاظت از فک خزری الگویی برای دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر بوده است.

وی ادامه داد : اقدامات ایران در راستای حفظ تنها گونه پستاندار خزر بزودی در داغستان روسیه نیز دنبال می شود.

وی گفت : برنامه های منطقه ای زیست محیطی و کارگاههای تخصصی برای نجات این حیوان از اقدامات ما برای همکاری با کشورهای حاشیه خزر بوده است.

او ادامه داد : یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند جلوی مرگ و میر و کاهش جمعیت فک را بگیرد این است که با همکاری دیگر کشورها جلوی آلودگی آب خزر را بگیریم و برای حفظ آن در بین صیادان فرهنگ سازی کنیم.

پروین فرشچی گفت : ایران در بخش فرهنگ سازی تقریبا موفق بوده است و اکنون با آگاه شدن صیادان ، فک ها در صورت افتادن به تور آنان سالم به کیلینک های امداد و نجات تحویل داده می شوند.

او گفت : هم اکنون مرکز امداد و نجات فک در سواحل آشوراده فعالیت می کند.

معاون محیط زیست دریایی کشور با اشاره به رویکرد جدید سازمان محیط زیست با کمک جوامع محلی برای جلوگیری از کاهش جمعیت فک ها گفت : برگزاری نمایشگاه ویدیو چیدمان در گرگان یکی از کارهای فرهنگی مهم در این راستاست.

پروین فرشچی همچنین خبر داد : سازمان جهانی محیط زیست در صدد است تا با قرار دادن نام فک خزری در لیست قرمز آی یو سی ان دیگر کشورها را هم از اهمیت حفظ نسل فک خزری آگاه کند.

 

انتهای پیام / ا


منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار