برگزاری گردهمایی کانون های بازنشستگان صنعت آب و برق کشور در گرگان، تحویل یک قلاده 'زرده بر' به محیط زیست شهرستان ترکمن، دیدار هیات رسانه ای کشور آذربایجان از مرکز میگو در بندرگز، تاکید بر تزریق منابع و تسهیلات بانکی به صنایع کوچک و چاپ دو مقاله علمی از دانشگاه آزاد بندرگز در مجله خارجی از عناوین خبری روز دوشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

نگاهی به بسته اخبار گوناگون استان گلستان امروز

به گزارش گلستان 24، هجدهمین گردهمایی سراسری کانون های بازنشستگان صنعت آب و برق کشور به میزبانی کانون بازنشستگان صنعت آب و برق گلستان در گرگان برگزار شد. 

علی دانش منفرد رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان صنعت آب و برق کشور در این گردهمایی گفت: در منشور مقام معظم رهبری در مورد سیاست های اداری کشور یک بند در خصوص بازنشستگان است که از تجارب آن ها باید استفاده کرد و این خواسته معقول و منطقی است که ما داریم و وزارت خانه نیز بایستی این خواسته را عملی نماید. 

کرم رضایی معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر نیز گفت: بازنشستگان دنیایی از علم و تجربه هستند و ما باید نهایت استفاده را از علم و تجارب بازنشستگان ببریم. 

قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان گفت: امروز کانون بازنشستگان صنعت آب و برق از انسجام خوبی برخوردار است و با همه وجود از هیچ یک از خواسته های به حق آنان دریغ نمی کنیم. 

سیدمرتضی خاندوزی دبیر کانون بازنشستگان صنعت آب و برق استان گلستان نیز اهتمام بر بهبود وضع معیشتی و رفع تنگناهای مادی بازنشستگان، جلوگیری از احساس فرسودگی و جدایی بازنشستگان از سایر کارکنان شاغل، استفاده از تجارب و اندوخته های سال های خدمتی بازنشستگان و استیفای حقوق آن ها در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی را از اهداف برگزاری این گردهمایی بیان کرد. 

وی همچنین برنامه ریزی ایجاد و ادامه مجموعه های فرهنگی ورزشی و تفریحی و ... به منظور تقویت روحیه و نشاط بازنشستگان و پیگیری بیمه تکمیلی کلیه بازنشستگان این صنعت و نیز تشریح فعالیت کانون صنعت آب و برق گلستان و دستورالعمل های صادره وزیر نیرو که به شرکت ها ابلاغ شده و تأکید بر پیگیری مستمر آن ها را از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی برشمرد. 

در این گردهمایی بیش از 80 کانون بازنشستگی متشکل از شرکت های برق منطقه ای، آب منطقه ای، ستادی وزارت نیرو، شرکت های توزیع نیروی برق کشور و آب و فاضلاب شهری و روستایی استان ها، شرکت مدیریت منابع آب ایران، سازمان توسعه برق ایران و شرکت توانیر حضور داشتند. 

*** 

یک قلاده 'زرده بر' به اداره محیط زیست شهرستان ترکمن تحویل شد. 

در پی اطلاع منابع محلی مبنی بر مشاهده یک قلاده زرده بر در حاشیه جاده مواصلاتی بندرترکمن به آق قلا اکیپ گشت سیار یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن با حضور در محل مبادرت به زنده گیری این پستاندار کردند. 

با توجه به این که زرده بر مشاهده شده نابالغ بود مأموران به مدت طولانی برای یافتن زرده بر بالغ تلاش کردند لیکن هیچ اثری از پستاندار بالغ مشاهده نشد. 

با توجه به قلت سن زرده بر یافت شده و این که ادامه حیات بدون تغذیه توسط انسان غیرممکن به نظر می رسد، محیط بانان زرده بر نابالغ یافت شده را به اداره انتقال دادند و پس از بیومتری برای سیر مراحل رشد و تغذیه به اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست استان گلستان منتقل شد. 

غالبا در چنین مواردی پس از رسیدن حیوان به سن متعارف، این جانوران در زیستگاه های طبیعی خود رهاسازی می شوند. 

زرده برها معمولا از جوندگان، پرندگان و خزندگان تغذیه می کنند. 

*** 

هیات رسانه ای کشور آذربایجان از مرکز عمل آوری و بسته بندی میگو در شهرستان بندرگز بازدید کرد. 

در این بازدید یکی از تجار میگو در خصوص خرید میگو از مزارع، عمل آوری و بسته بندی آن توضیحاتی را ارائه داد. 

در حاشیه این بازدید فیلمی از نحوه پرورش میگو در استان و در شمال گمیشان با آب شور دریای خزر و صید نمایش داده شد. 

محمود سقلی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان نیز گزارشی از عمل آوری و بسته بندی میگو در واحدهای صنعتی را بیان کرد و در ادامه به پرسش های هیات رسانه ای در خصوص نحوه پرورش، صادرات، ارزش غذایی و توجیه اقتصادی پاسخ داد. 

وی در ادامه گفت: استان گلستان برای صادرات میگو و ماهی و همچنین دانش فنی کارشناسان شیلاتی به کشور آذربایجان آمادگی لازم را داراست. 

هیات رسانه ای آذربایجان نیز علاقه مندی خود را در بحث اطلاع رسانی برای سرمایه گذاری و نقش فعال در زمینه آبزی پروری اعلام کرد. 

*** 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بر تزریق منابع و تسهیلات بانکی به حوزه صنایع کوچک تاکید کرد. 

فرشاد مقیمی در نشست با مدیران صنایع لبنی استان گلستان اظهار داشت: از سال گذشته در این سازمان طرحی تهیه شد که به تصویب هیات وزیران نیز رسید. 

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری بخشی از منابع و تسهیلات به حوزه صنایع کوچک تزریق شود تا صنایع کوچک تعطیل شده احیاء و ظرفیت کاهش یافته بخشی از صنایع، تکمیل گردد. 

وی با اشاره به این که 34 هزار و 500 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی وجود دارد گفت: حدود 70 درصد واحدهای حوزه صنایع کوچک که دچار تعطیلی شده اند از نبود نقدینگی، فقدان بازار و تأمین مواد اولیه رنج می برند. 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین به همراه هیاتی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از واحدهای تولیدی لبنی فعال در استان گلستان دیدن کرد. 

***

دو مقاله علمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز در مجله علمی خارجی به چاپ رسید. 

این دو مقاله علمی با عناوین 'شبیه سازی دو بعدی اثرات بازگشایی کانال خزینی بر زمان تجدیدپذیری آب در خلیج گرگان' در مجله علمی خارجی ISI (INDIAN JOURNAL OF NATURAL SCIENCES) و مقاله 'مدل سازی سه بعدی الگوی گردش آب در خلیج گرگان در یک دوره یک ساله' در مجله علمی خارجی (ISI (SCIENCE INTERNATIONAL به چاپ رسید. 

ارسال نظر

  • پایگاه خبری آبشار شهر خان ببین
    0

    گزارشی از مناطق ناشناخته فندرسک:
    بی نظیر ترین آبشارهای استان گلستان در شفیع آباد فندرسک+تصاویر

    http://www.absharnews.ir/?p=5827

آخرین اخبار