رئیس نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گلستان خبر داد:

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان گلستان گفت: ۱۵ پرونده جرایم انتخاباتی در گلستان به دادگستری استان ارجاع داده شد.

ارجاع ۱۵ پرونده جرایم انتخاباتی به دادگستری گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛عیسی غلامی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار کرد: ۱۵ پرونده جرایم انتخاباتی در گلستان به دادگستری استان انتقال یافته که در حال بررسی است، تخلفات و جرایم انتخاباتی مورد بازنگری قرار می‌گیرند و این جرایم دسته بندی نشده‌اند و مجازات آن بازدارنده نیست.

 

وی افزود: در سراسر کشور هم پرونده‌هایی تشکیل شده و قوه قضائیه تعدادی از فرمانداران و استانداران را به دادگستری فرا خوانده است.

غلامی ادامه داد: قانون مجازات انتخاباتی مربوط به دهه ۶۰ بوده و از سوی مجلس و ریاست جمهوری طرحی برای انتخابات و قوانین مربوط به آن بیان نشده و ناچار هستیم بر اساس قوانین فعلی بر انتخابات نظارت داشته باشیم.

عیسی غلامی

وی با بیان اینکه هفت هزار نفر برای شبکه‎های انتخابات موجود در استان گلستان سازماندهی شدند، تصریح کرد: اگر قوانین مورد بازنگری قرار نگیرد هم شاهد چنین مشکلاتی خواهیم بود و گفته می‌شود که قوانین انتخاباتی مشکل دارد.

شورای نگهبان نقش اساسی در سالم سازی ارکان حاکمیت دارد

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گلستان با بیان اینکه نهادهای موثر دیگر هم در انتخابات مورد هجمه قرار می‌گیرند، گفت: این نهادها نقش تاثیرگذاری در مقابله با نفوذ دشمنان دارند و به همین دلیل مورد هجمه دشمنان و عناصر جاهل داخلی قرار گرفته‌اند.

غلامی بیان کرد: شورای نگهبان نقش اساسی در سالم سازی ارکان حاکمیت دارد و اگر فردی قصد تضعیف این نهادها را داشته باشد باید به صداقت و دلسوزی‌اش برای آرمان‌های انقلاب شک کرد.

وی یادآور شد: شورای نگهبان و نیروهای انقلابی با وجود این هجمه و تخریب، عقب نشینی نخواهند کرد بلکه اراده ما روز به روز قوی‌تر می‌شود و از آرمان های انقلاب دفاع خواهیم کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار