بی توجه ای برخی از مردم به سلامت و پاکیزگی طبیعت موجب شده تا برخی از جنگل های استان به زباله دانی تبدیل و در اکو سیستم جانوران آن مناطق اختلال ایجاد شود.

آسیب جدی عوامل انسانی به جنگلهای استان گلستان/خطر جدی در کمین حیوانات

به گزارش گلستان24،استان گلستان به علت قرار گیری در نوار شمالی کشور و سواحل دریای خزر به یکی از استان های هدف گردشگری تبدیل شده است،وجود جنگل های بکر این استان نیز طراوت خاصی به آبوهوای برخی از مکان های این استان داده است.

جنگل های این گلستانکه مانند رشته کوهی ازغرب تا شرق این استان کشیده شده است این روزها وضعیت خوبی ندارد وتخریب این جنگل ها توسط عامل انسانی زیان های جبران نا پذیری به اکو سیستم و محیط زیست این استان زده است.

برخی از گردشگران و مردم استان که برای تفریح به این جنگل ها می آیند با ریختن زباله و باقی مانده های غذای خود باعث می شوند تا فضای زیبای جنگل به زباله دانی تبدیل شود.

مدیرعامل جمعیت دوستداران طبیعت سبز کره زمین نیز در این باره گفت: اگر اندکی به چهره ی گرازهای وحشی در جنگل های گلستان نگاه کنیم متوجه می شویم که قیافه آن‌ها متفاوت شده و این مشکل نیز به علت  تغذیه نامناسب آنها از باقی مانده زباله‌های انسان هااست.

سید حمید کشمیری با بیان این موضوع که بسیاری از گردشگران نسبت به جنگلها و طبیعت کم لطف بوده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد حجم انبوهی از زباله و پسماندهایی هستیم که به صورت غیر اصولی در جنگل های  گلستان رها شده‌اند که این امر مخاطرات فراوانی را برای حیات وحش این منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد:از طرفی بسیاری از افراد در حاشیه رودخانه‌های این جنگل در حال شستن لباس و یا خودروی خود با انواع شوینده‌ها های شیمیایی هستند،غافل از اینکه این آب، آب شرب حیوانات این منطقه است.

با توجه به مسائل گفته شده بهتر است مردم درهنگام استفاده از فضای جنگل به سلامتی فضای سبز و حیوانات موجود در آن توجه  بیشتری کنند تا در آینده شاهد از بین رفتن حیوانات و زشتی جنگل ها نباشیم.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار