فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس مطرح کرد

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به نصب دوربین کنترل ترافیک در ۱۴ نقطه شهر گنبدکاووس گفت: در ۷ نقطه شهر گنبدکاووس دوربین ترافیکی نصب و فعال شده و بقیه نیز به زودی فعال می‌شود.

نصب دوربین کنترل ترافیک در ۱۴ نقطه شهر گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالقدیر کریمی در جلسه شورای ترافیک در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: آنچه در جلسات شورای ترافیک خط قرمز ما محسوب می‌شود، ملاحظات فنی و کارشناسی و دغدغه مردم در جهت آسایش و آرامش آن‌هاست.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: طرح استاندارد اجرای سرعتگاه توسط رئیس شورای شهر، تصمیم خوبی است و دستگاه‌های مرتبط برای ایجاد طرح سرعت‌گاه به اتفاق نظر برسند، زیرا بسیاری از این سرعت‌گاه‌ها سبب اذیت رانندگان است.

وی تصریح کرد: در شهرستان گنبدکاووس، یک‌هزار و 245 پارکبان نصب شده و اتفاق خوبی در شهرستان رخ داده که باید بخش خصوصی برای موفقیت مورد حمایت قرار گیرد.

کریمی یاداور شد: در خصوص ساماندهی و انتقال موتورسیکلت فروشان سیار از محدوده پل گدم‌آباد به بازارچه موتورسیکلت فروشان، اکیپی از پلیس راهور، شهرداری، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط به صورت دسته جمعی و در یک ساعت اقدام کنند تا این کار کار عملی شود.

نصب دوربین کنترل ترافیک

وی یادآور شد: تا در مباحث فنی و کارشناسی شورای ترافیک اغنا نشویم تصمیم قطعی نخواهیم گرفت زیرا ممکن است به حوزه‌های دیگر آسیب وارد شود.

منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: در 7 نقطه شهر گنبدکاووس دوربین ترافیکی نصب و فعال شده که تا دید 250 متری قابل رویت است.

شهردار گنبدکاووس افزود: کل نقاط نصب دوربین 14 نقطه شهر است که در بقیه مکان‌ها نیز تا 3 هفته آینده با خرید تجهیزات مورد نیاز 120 میلیون تومان نصب و فعال می‌شود.

وی تصریح کرد: سرعت استاندارد اتوبوس‌های شهری 15 دقیقه است و در گنبدکاووس این سرعت رضایت‌بخش و به 10 درصد کاهش یافته و تنها مشکل ما توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه‌هاست که استاندارد آن 8 دقیقه است اما در گنبدکاووس بالای 15 دقیقه است و این امر سبب افزایش ترافیک شهری شده است.

طعنه گنبدی یادآور شد: سعی داشتیم در محدوده مرکزی شهر برای اتوبوس‌های داخل شهر پایانه‌ای در نظر بگیریم تا از ایجاد ترافیک شهری جلوگیری شود که خرید زمین برای این امر 15 تا 20 میلیون تومان بود و از اعتبارات شهرداری خارج است.

حمیدرضا حجی‌زاده رئیس اتوبوس و مینی‌بوس‌رانی شهرداری گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: 7 دستگاه اتوبوس از رده خارج شده و 10 دستگاه مینی بوس برای تردد شهروندان و کاهش ترافیک شهری خریداری شده است.

رئیس اتوبوس و مینی‌بوس‌رانی شهرداری گنبدکاووس افزود: 5 دستگاه دیگر نیز امسال از رده خارج میشود و تنها 8  دستگاه اتوبوس فرسوده باقی خواهد ماند.

وی تصریح مرد: تاکنون 200 تاکسی پیکان فرسوده را از رده خارج کردیم و امید داریم تا پایان سال بقیه تاکسی‌های فرسوده نیز تعویض شوند.

حجی‌زاده درباره مشکل رانندگان خط چای بوئین گفت: 200 راننده در این خط فعالیت دارند و گله‌مندی رانندگان امر طبیعی است و تلاش دایم با سیستمی کردن تاکسی‌ها، این معضل و مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار