امام جمعه گنبدکاووس:

امام‌جمعه گنبدکاووس با اشاره به تعطیلی ۲ کتابخانه این شهرستان گفت: متاسفانه ضعف مدیریتی سبب شده ۲ کتابخانه این شهر همچنان تعطیل باشد و قرار است خود نمازجمعه یک کتابخانه فرهنگی و معارف و به صورت عام احداث کند و در حال مطالعات آن هستیم.

ضعف مدیریتی و عدم توانایی مدیر استانی کتابخانه‌های استان سبب بسته شدن کتابخانه های گنبد شده است

به گزارش گلستان24؛‌حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان گنبدکاووس درباره کنگره بین‌المللی امامزاده یحیی ابن زید (ع) اظهار داشت: این کنگره به علت عدم همکاری هیئت امنا، به نظر می‌رسد نتواند این کنگره برگزار شود و باید در حال حاضر نگاه استانی به این موضوع داشته و برای واقعی شدن این موضوع به صورت نشست باشد آغاز شود، مناسب‌تر است.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس افزود: اهداف بزرگ نظام در برنامه‌های کشوری مردمی بودن آن است و در این کنگره هم باید هیئت امنا مردمی شکل بگیرد و تا زمانی که همه مسئولیت‌ها به عهده اداره اوقاف باشد این امر امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: باید امورات مساجد و امامزادگان با مسئولیت مردمی داشته تا بازتاب بهتری داشته باشد، فعلا در این زمینه حواشی‌هایی وجود دارد که امید داریم اصلاح شود.

ترابی درباره کتابخانه مصلی امام جعفر صادق(ع) یادآور شد: این کتابخانه در گذشته مربوط به ستاد نمازجمعه بوده و برخورد برخی از مسئولان سبب شده تا خیران از ادامه کار منصرف شوند. قرار است خود نمازجمعه یک کتابخانه فرهنگی و معارف و به صورت عام احداث کند و در حال مطالعات آن هستیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه ضعف مدیریتی و عدم توانایی مدیر استانی کتابخانه‌های استان سبب شده تا نتواند 2 کتابخانه بسته شده در شهرستان را مدیریت و بازگشایی کند و این واریز ضعف استانی به شهرستان، سبب توقعات غیرمنطقی در مدیر کتابخانه شهرستان شده است.

وی گفت: ما پیشنهاداتی برای بازگشایی این کتابخانه‌ها ارائه دادیم اما متاسفانه وی به دنبال آسان‌ترین راه حل است و نگاه بدبینانه به موضوع دارد.

ترابی درباره توسعه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: هر شهری که توانسته ظرفیت و امکانات خود را بیشتر و بهتر به مرکز معرفی کند، مطمئنا راه توسعه بیشتری طی کرده، البته در این مسیر تلاش‌هایی انجام دادیم و در یک‌سال گذشته افرادی که در مرکز موثر بودند را به شهرستان دعوت کردیم، به عنوان نمونه دعوت از آقای لاریجانی برای تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون که امید داریم زمینه‌های پیشرفت شهرستان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار