وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت یازدهم و با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، 50 هزار تخت بیمارستانی تعویض و نوسازی شد.

کاهش بیمه ها  با نظام ارجاع هزینه های درمان از سوی دولت

به گزارش گلستان24؛به نقل از ایرنا سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در آئین آغاز بکار نخستین سامانه نظام ارجاع الکترونیک سلامت کشور در علی آباد کتول از توابع استان گلستان اظهار کرد: درگذشته حدود 10 میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه ای استفاده می کردند، اما در دولت یازدهم 11 میلیون نفر دیگر از این خدمات بهره مند و امکانات حوزه بهداشت و درمان به صورت رایگان در اختیار روستاییان قرار گرفت. 
وی؛ از تربیت حدود 12 هزار متخصص در دانشگاه های علوم پزشکی نیز خبر داد و گفت: در چهار سال دولت یازدهم 6 هزار خانه و مرکز بهداشت را نوسازی کرده و 18 هزار خانه و مرکز بهداشت تجهیز شد. 
وزیر بهداشت افزود: در دولت یازدهم 2500 مرکز جامع سلامت به بهره برداری رسید و 50 هزار نفر مراقب سلامت و کارشناس جذب شدند. 
دکتر قاضی زاده هاشمی به نظام ارجاع الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح نیاز به تامین زیرساخت ها در حوزه فناوری اطلاعات، آی تی و رایانه بود که اینک فراهم و طرح در حال اجرایی شدن ،است. 
وی تصریح کرد: یکی از اولویت های کاری وزارت بهداشت و درمان اجرای نظام ارجاع در کل کشور طی سال جاری است. 
به گفته وی؛ نظام ارجاع هزینه های درمان از سوی دولت ، بیمه ها و خانواده ها را کاهش می دهد و از سوی دیگر در قانون برمراقبت از سلامت مردم تاکید شده و نطام ارجاع سنگ بنای اجرای این قانون است. 
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اجرای کامل نظام ارجاع در کشور حدود یک دهه زمان نیاز دارد، یادآور شد: با اجرای این طرح دیگر نیازی به دفترچه و مهر نیست و برخی از هزینه‎ها در زمینه ویزیت و تشکیل پرونده بیماران کاهش پیدا می‎کند. 
وی با بیان اینکه 12هزار پزشک برای فعالیت در حوزه پزشک خانواده در حال آموزش هستند، گفت: تاکنون 80 متخصص در بخش طرح پزشک خانواده جدب شده و تا پایان برنامه 600 نفر دیگر تربیت خواهند شد. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین یادآور شد: مدیریت در حوزه بهداشت و درمان باید یکپارچه باشد، اینک حوزه سلامت در بخش های تامین اجتماعی، وزارت نفت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروهای مسلح پراکنده است که باید فعالیت های آن یکپارچه شده و یک دستگاه سیاست‎ گذار باشد. 
دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد که مهمترین مشکل در چهار سال گذشته پراکندگی، عدم تولیت و فقدان اجرای تعهداتی که شرکای ما در سازمان ‎ها و بیمه‎ ها داشتند، بود و امید داریم با رفع این مشکل و یکپارچگی این بخش ها به اهداف برنامه ششم و چشم‎ انداز سیاست‎ های ابلاغی مقام معظم رهبری و چشم‎انداز 20 ساله دست پیدا کنیم. 
به گزارش ایرنا طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت از روز یکشنبه به صورت آزمایشی در 3 شهر علی‌آبادکتول، آق‎قلا و بندرترکمن از توابع استان گلستان اجرایی شد. 
در قالب این طرح بیماران روستایی در صورت نیاز به تکمیل درمان از سوی پزشک خانواده و از طریق سامانه ارجاع به پزشکان متخصص معرفی می شوند و پزشک خانواده نیز در جریان درمان قرار دارد، این طرح در کاهش هزینه ها و پیگیری کامل روند درمان بیماران موثر است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار