وزیر بهداشت در اولین همایش کشوری تجارب برگزیده حوزه بهداشت به همت دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان:

وزیر بهداشت در اولین همایش کشوری تجارب برگزیده حوزه بهداشت که به همت دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان برگزار شد به ضرورت یادگیری از تجربیات یکدیگر تاکید کرد.

یکی از کارهای مهم در حوزه بهداشتی جلوگیری از شیوع بیماری های غیر واگیر است

به گزارش گلستان24؛‌ به نقل از دانشجو سلام، وزیر بهداشت و درمان در این همایش گفت: این اقدامات و همایشات اقدام موثر و مفیدی است و باید ادامه پیدا کند که البته این تجربه موفق در حوزه آموزش و درمان اجرایی شده است.

 حسن قاضی زاده هاشمی گفت: افرادی در کارهایشان موفق هستند که به یافته ها و داشته های خود راضی نباشند و در صدد ارتقاء دانسته های خود هستند و این یعنی مسئولیت پذیری در کارها که باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی انسان در هرکاری خود را محتاج بییند درصدد رفع نیاز خود برمی آید و رشد پیدا خواهد کرد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: متاتسفانه برخی عناصر محدود در حوزه پزشکی هستند که یافته های جدیدی که به دست می آورند از ترس اینکه در کارشان دست بالای دست زیاد شود در اختیار همکاران خود قرار نمی دهند و سودشان فقط به خودشان می رسد.

هاشمی تصریح کرد: به برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در اینگونه مراسمات باید تبریک گفت که تجربیات خود را در اختیار هم قرار می دهند و در واقع با این کار باعث شکرگزاری از نعمتی که خدا به آنها داده است و صرفه جویی در هزینه های بیت المال می شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وقتی در شروع کار شاهد چنین برکاتی از این همایش ها هستیم می توان مطمئن شد در دراز مدت نتایج بهتری را در برخواهد داشت.

وی افزود: یکی از کارهای مهم در حوزه بهداشتی جلوگیری از شیوع بیماری های غیر واگیر است و بهترین روش نیز این است از تجربیات یکدیگر در این زمینه بهره ببریم.

قاضی زاده هاشمی اذعان داشت: اولین قدم در رسیدن به موفقیت فکر کردن برای رسیدن به کوتاهترین و ارزانترین راه و همچنین پذیرفتن اینکه ما احتیاج داریم و باید از دیگران بیاموزیم است.

وی ادامه داد: در دنیا آنهایی موفق تر هستند که خود را محتاج بدانند و برای رسیدن به این خواسته ها نباید غرور داشته داشته باشیم چرا که گاهی در حوزه تخصصی ما ممکن است افرادی که دارای سن و تجربه کمتری باشند یافته های بهتر و جدیدتری برای ارائه داشته باشند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی بهداشت را مسئله ای عمومی خواند که همه باید خود را در این رابطه مسئول بدانند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در اسلام رعایت نظافت و پاکیزی واجب است و همه از دولت، مجلس، روحانیت و سایر اقشار باید برای گسترش بهداشت تلاش کنند البته در این بین وظیفه پیشگیری و سیاست گذاری کلان برعهده دولت می باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار