معاون جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان گرمای بی‎سابقه در استان را یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ عنوان کرد و گفت: 2هزار تن گوشت مرغ منجمد در استان ذخیره شده و هیچ‎گونه محدودیتی برای توزیع مرغ در استان وجود ندارد.

افزایش 22 درصدی قیمت جوجه نسبت به سال گذشته

به گزارش گلستان24؛‌حسین کاویانی صبح امروز در جمع خبرنگاران  با اشاره به میزان تولید مرغ در گلستان اظهار کرد: گلستان، سومین استان کشور از لحاظ میزان تولید مرغ در کشور محسوب می‎شود که به طور روزانه 150 هزار تن تولید مرغ در استان داریم از این مقدار روزانه 400 تن از استان خارج می‎شود و حدود 70 تن برای مصرف روزانه استان مورد استفاده قرار می‎گیرد.

وی یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر را تغییرات آب و هوایی عنوان کرد و گفت: به دلیل گرمای بی‎سابقه در استان با کاهش تولید مرغ مواجه بودیم که که این امر بر قیمت مرغ نیز تأثیرگذار بود.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان افزود: یکی از وظایف شرکت پشتیبانی امور دام این است در زمان افزایش تولید مرغ و قیمت کم این محصول نسبت به ذخیره‎سازی مرغ اقدام کند تا درزمانی که با کاهش تولید و افزایش قیمت مرغ مواجه هستیم مرغ ذخیره شده وارد بازار شود تا تنظیم بازار را شاهد باشیم.

کاویانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 800 تن مرغ منجمد از تولید استان داریم، گفت: برای تنظیم بازار از اصناف درخواست کردیم برای تعدیل و تعادل بازار گوشت مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام مراجعه کنند مرغ را با قیمت 5 هزار و 200 تومان از شرکت خریداری و با قیمت 5هزار و 850 تومان در سراسر استان در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مرغ‎های ذخیره شده با نظارت مستقیم اداره کل دامپزشکی در استان توزیع می‎شود.

*افزایش 22 درصدی قیمت جوجه نسبت به سال گذشته

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان به دیگر دلایل  افزایش قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: قیمت جوجه با افزایش حدود 22 درصدی با دوره قبل مواجه بود مرغدار مجبور به خرید جوجه با قیمت 2 هزار و 400 تومان شد از طرفی مرغدار با کاهش جوجه‎ریزی در تابستان نیز مواجه شد که این امر بر افزایش هزینه تولید برای مرغدار تأثیرگذار بود.

کاویانی قیمت تمام شده جوجه را 4 هزار و 700 تومان بیان کرد و گفت: جوجه با 10 درصد سود به دست مصرف کننده می‎رسد اگر بتوانیم قیمت تمام شده و هزینه تولید را کاهش دهیم می‎توان به کاهش قیمت امیدار بود.

وی در رابطه با قیمت مرغ زنده گفت: مرغدار یا کشتارگاه مرغ را به قیمت 5 هزار و 200 تومان به عوامل فروش می‎دهند بنابراین قیمت مرغ زنده و روز متعادل نباید از 7 هزار و 500 تومان تجاوز کند.

کاویانی بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار تن گوشت مرغ منجمد در استان ذخیره داریم و هیچ‎گونه محدودیتی در خصوص ذخیره مرغ در استان وجود ندارد فقط باید اصناف ترغیب شوند تا با انعقاد قرارداد با شرکت امور پشتیبانی دام، مرغ منجمد را با قیمت 5 هزار و 200 تومان خریداری و با قیمت 5 هزار و 850 تومان در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار