مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت که 11 میلیارد ریال اعتبار با هدف افزایش پایداری و تجهیز شبکه توزیع برق این استان اختصاص یافته است.

تجهیز شبکه های توزیع برق گلستان

به گزارش گلستان24؛از روابط عمومی این شرکت، علی اکبر نصیری روز سه شنبه اظهارداشت: این اعتبار در پی وقوع پیک بار به میزان یکهزار و 164 مگاوات در پنجم تیرماه امسال و ضرورت افزایش پایداری شبکه تخصیص یافت.
وی گفت: این اعتبار برای تهیه '42 دستگاه ترانسفورماتور، 20 دستگاه سکسیونر گازی، 18 دستگاه کلید ترمیک ویژه مدیریت برق گنبدکاووس و توسعه فیدر مزرعه در علی آباد' هزینه می شود.
نصیری؛ همچنین از افزایش قدرت مانور با اجرای پروژه های رینگ بین فیدرهای پست فشار متوسط به صورت 'کلید در دست' استان خبر داد و افزود: در این پروژه ها برای ایجاد قدرت مانور به طول 10 هزار متر اعتباری افزون بر2 میلیارد و 440 میلیون ریال هزینه شده است.
وی؛ به طرح تفکیک فیدر 'گری' پست انبار الوم به 2 فیدر جدید، رینگ فیدر شهرک های صنعتی 1 و 2 پست آق قلا و رینگ فیدر اتوبان با فیدر شهرک صنعتی شماره 2 پست آق قلا به عنوان قدرت مانور از طریق اجرای رینگ مابین فیدرهای پست های فشار متوسط به صورت کلید در دست اقدام نام برد.
مدیرعامل برق گلستان از ایجاد فیدر جدید در پست شهدای نوده نیز خبر داد و گفت: این طرح با هدف کاهش بار 3 مگاوات فیدر حیدرآباد (گرگان) در پست فوق توزیع آق قلا و بالا بردن ضریب اطمینان و پایداری خطوط است.
به گفته وی؛ برای ایجاد فیدر هفت هزار و 200 متر پست شهدای نوده افزون بر 3 میلیارد و 260 میلیون ریال هزینه شد.
در استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در یکهزار و 75 روستا و 30نقطه شهری سکونت دارند.
مدیرعامل توزیع نیروی برق گلستان پیش از این گفته بود که برق مورد نیاز مشترکان استان از طریق پنج پست انتقال و 30 پست فوق توزیع تامین می شود و 218 فیدر 220 کیلوولتی وظیفه توزیع برق را برعهده دارند. 
به گفته وی؛ همچنین شبکه توزیع برق استان 14 هزار کیلومتر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار