مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: از مجموع مدارس موجود استان ۴۰ درصد آنها تخریبی است.

هوشمندسازی مدارس استفاده از دانش و تکنولوژی روز است

به گزارش گلستان24؛محمدرضا وطنی، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، امروز (10 مرداد) در نشست خبری گفت: در سال 90 بیش از 30 هزار دانش آموز وارد پایه تحصیلی ششم شدند و آن زمان یک هزار کلاس درس در استان کم داشتیم که تاحدودی این کمبود فضا رفع شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2600 مدرسه در استان فعال است، گفت: سال گذشته 60 پروژه آموزشی تحویل آموزش و پرورش شده است.

 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان حدود 40 درصد از مدارس استان فرسوده و تخریبی است.

 

وی درباره هوشمندسازی مدارس هم گفت: این کار به معنای استفاده از دانش و تکنولوژی روز در مدارس است که باید شرایط آن نیز فراهم شود.

 

وطنی افزود: سال گذشته 30 درصد مدارس استان هوشمندسازی شده اند و تلاش می کنیم طی یک یا دو سال آینده نیز بتوانیم همه مدارس را تحت پوشش قرار دهیم.

 

وی درباره تجهیز مدارس استان گفت: امسال با همکاری نوسازی مدارس برنامه هایی برای نوسازی برخی مدارس داریم که در این بخش نیز قریب به دو میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره دریافت هزینه از خانواده ها در زمان ثبت نام دانش آموزان توسط برخی از مدارس هم بیان کرد: برای دریافت کمک های مردمی به مدارس هیچ اجباری وجود ندارد و کمک ها نیز باید داوطلبانه باشد. اما هزینه های آموزش های فوق برنامه برعهده خانواده ها قرار دارد.

 

وی تأکید کرد: اینکه واحد آموزشی بگوید تا پول ندهید کارنامه نمی دهیم یا ثبت نام نمی کنیم، ممنوع است.

 

وطنی با بیان اینکه حدود 99 درصد اعتبارات صرف نیروی انسانی می شود، گفت: با یک درصدی که سهم مدارس و دانش آموزان می شود، نمی توان کار زیادی انجام داد. با این حال تلاش می کنیم امسال با ساماندهی نیروی انسانی سرانه مدارس استان را پنج برابر افزایش دهیم.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار