مسئول اتحادیه انجمن های دانش آموزی گلستان گفت: سومین بزرگداشت «لشکر فرشتگان» در گرگان برگزار می شود.

برگزاری بزرگداشت لشکر فرشتگان در کانون طه گرگان

به گزارش گلستان 24،حسین احمدی، مسئول اتحادیه انجمن های دانش آموزی گلستان، امروز (11 مرداد) در نشست خبری که به منظور بزرگداشت لشگر فرشتگان در گلستان برگزاری می شود گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از 13 آبان سال 58 به دستور امام خمینی(رحمه الله علیه) در کشور تاسیس شد.

 

وی افزود: نیرویابی و نیرو سازی با حضور در مدارس و پیدا کردن دانش آموزان زبده از رسالت های این اتحادیه به شمار می آید که در قالب گروها «خیمه های معرفت» تقسیم بندی می شوند.

 

احمدی در خصوص اوقات فراغت اظهارداشت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش به اوقات فراغت دانش آموزان فقط در فصل تابستان توجه می کند اما ما معتقدیم که اوقات فراغت در طول سال یعنی بعد از کلاس درس و روزهای تعطیلی برای دانش آموزان ما محیا است.

 

وی با اشاره به اینکه تربیت نسل انقلابی، ارزشی و دارای اخلاق پسندیده اسلامی از اهداف این اتحادیه است، تصریح کرد: اکنون سبک اوقات فراغت ما با سبکی که مد نظر اسلام است فاصله گرفته و باید دقت لازم در خصوص تربیت فرزندان به ویژه نسل نوجوان ما صورت گیرد.

 

مسئول اتحادیه انجمن های دانش آموزی گلستان کار و اوقات فراغت را دو مقوله جدا از هم دانست و گفت: شرکت در کلاس های تقویتی تابستان استفاده از اوقات فراغت است اما با مقوله اوقات فراغت متفاوت است.

 

وی افزود: اکنون ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم که باید برنامه ریزی خانواده های مومن انقلابی ایرانی به گونه ای باشد که به اصل سلامت جسمی، روحی و روانی فرزندان توجه داشته باشد.

 

احمدی اظهارداشت: اتحادیه انجمن های دانش آموزی یک منظومه فکری و تربیتی دارد و تلاش دارد تا دانش آموزان در همه زمینه های علمی، معرفتی، آموزشی و فکری رشد پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه اوقات فراغت باید از چند ویژگی برخوردار باشد، تصریح کرد: اوقات فراغت باید در راستای رضایت پروردگار، یادگیری، توانمندسازی، مهارت افزایی، کسب تجربه و همراه با شادی و نشاط باشد.

 

مسئول اتحادیه انجمن های دانش آموزی گلستان گفت: این اتحادیه توانسته یک جمعی از دختران و پسران زبده مومن را گردهم آورد معدل دوره اول دبیرستان بالای 18 و دوره دوم بالای 17 است.

 

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان چند برنامه به صورت ویژه برگزار می شود، افزود: همایش «طلائیه داران فردا» ویژه هئیت های مرکزی و مسئولان انجمن های اسلامی مدارس که برای پسران برگزار شد و در نیمه دوم شهریور برای دختران برگزار می شود.

 

احمدی با بیان اینکه اردوهای فصل رویش ویژه دختران و پسران در اردوگاه شیرآباد برگزار می شود، اظهارداشت: سفر زیارتی به مشهد مقدس و قم ویژه پسران به مدت 4 روز انجام شد.

 

وی تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای که با فنی و حرفه ای داشته ایم دختران و پسران ما با شرکت در کلاس های مربوطه از این ظرفیت بهره مند خواهند شد.

 

مسئول اتحادیه انجمن های دانش آموزی گلستان گفت: در روز ولادت با سعادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) روز دختر برنامه ای با عنوان «دختر ماه» برگزار شد که در این مراسم 180 تا 200 دختر دوره اول و دوم دبیرستان حضور پیدا کردند.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه ای با عنوان بزرگداشت لشگر فرشتگان را برگزار خواهیم کرد که این مراسم امسال برای سومین سال متوالی برگزار خواهد شد، افزود: این مراسم در جهت الگو سازی از بانوان مجاهد، مبارز، خانواده معظم شهدا و شهدای مدافع حرم برای نسل جوان و نوجوان دختر برگزار می شود.

 

احمدی اظهارداشت: از خاطرات، اسناد، عکس ها وصیت نامه شهدای مدافع حرم و خاطرات زنان مجاهد پرونده سازی می شود.

 

وی تصریح کرد: در این مراسم خانم لباف از سخنرانان این مراسم خواهند بود و آرمیتا رضایی نژاد به همراه مادرشان در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

 

مسئول اتحادیه انجمن های دانش آموزی گلستان گفت: این مراسم 19 مرداد در کانون طه گرگان برگزار خواهد شد.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار