مدیر شبکه توزیع برق غرب شهرستان گرگان با اشاره به کاهش مصرف برق در گرگان با تغییر ساعت اداری، گفت: با وجود همه تلاش‎ها برای کاهش مصرف برق اما به علت افزایش دمای هوا، پیک مصرف برق سال گذشته شکسته شد و بیش از سال گذشته مصرف برق داشتیم.

14 مرداد بیشترین میزان مصرف برق در گرگان

به گزارش گلستان24؛محمد یوسف شاطری ظهر امروز در جلسه شورای اداری گرگان اظهار داشت:  با توجه به تغییر ساعتی که یک ساعت به جلو آمد، در انتهای ساعت اداری روند مثبتی در کاهش مصرف برق در دستگاه‎های اجرایی شاهد بودیم. همکاری خوبی از سوی دستگاه‎های اجرایی انجام شد اما جا دارد گله‎ای از بانک‎های عامل داشته باشیم که در رجوع ماموران نیروی توزیع برق شهرستان گرگان، همکاری لازم را نداشتند.

مدیر شبکه توزیع برق غرب شهرستان گرگان ادامه داد: درخواست ما این بود که مدیریت مصرفی در ساعات پیک مصرفی رعایت شود و برخی روسای بانک‎ها از پذیرش همکاران ما در محل بانک خودداری می‎کردند که این جای تاسف دارد. یکی از علت‌هایی که همکاران ما مراجعه می‎کنند این است که بتوانند مشکلاتی مانند ضعف ولتاژ برق را در شبکه برطرف کنند.

وی درباره افزایش دما در روزهای گذشته یادآور شد: از قبل به فرماندار مکاتباتی انجام شده و اطلاع‎رسانی در این باره انجام شده بود که در روز 14 مرداد ماه هوای استان گلستان گرم‎تر می‎شود. با وجود همه تلاش‎ها برای کاهش مصرف برق در این روز، پیک سال گذشته شکسته شد و بیش از سال گذشته مصرف برق داشتیم.

شاطری تاکید کرد: بیشترین مصرف‌کنندگان برق در استان سازمان‎ها هستند که با وجود توصیه فراوان در هنگام ورود به محل کار کولرها را روشن می‌کنند و برخی از همکاران دستگاه‎های اجرایی به رعایت دمای کولر بین 23 تا 25 در دستگاه‎های اجرائی توجه نمی‎کنند. در 40 روز فصل تابستان سقف تولید نیروگاه علی‎آبادکتول برابر میزان مصرف ما بود و گاهی ما مجبور شدیم از جای دیگر تامین برق داشته باشیم.

مدیر شبکه توزیع برق غرب شهرستان گرگان تاکید کرد: پس از این مدت میزان مصرف برق استان گلستان به یک سوم می‎رسد و این نشان می‎دهد 9 ماه از سال ظرفیت کار برای دیگر بخش‎ها برای مصرف برق وجود دارد. همه مشترکان عمومی، صنعتی و خانگی باید به کاهش پیک مصرف برق کمک کنند و برخی صنایع در ساعت پیک ما برق را قطع می‎کنند و از دیزل ژنراتور استفاده می‎کنند که از همکاری آنان قدردانی می‎کنم.

/ موج

ارسال نظر

آخرین اخبار