مدال های رنگارنگ بخش های تک و دو نفره مرحله دوم مسابقات تنیس ساحلی جایزه بزرگ بابلسر در استان مازندران به ورزشکاران گلستانی تعلق گرفت.

کلاهبرداری با واگذاری واحدهای مسکونی

به گزارش گلستان24؛از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار استان اصفهان افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر زورگیری چند فرد ناشناس از آنان موضوع به صورت ویژه و تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرارگرفت.
وی افزود: بلافاصله برای رسیدگی به زورگیری های انجام شده تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند که با هوشیاری ماموران سرانجام دو نفر از متهمان در همان ابتدا شناسایی شدند.
سرهنگ صادقی افزود: این متهمان با موتور سیکلت در مکان های خلوت پرسه می زدند و افراد ناآشنا را مورد تهدید قرار داده و اموال شان، خصوصا پول و گوشی تلفن همراه شان را سرقت می کردند.
فرمانده انتظامی برخوار از دستگیری دو زن به عنوان همدستان این متهمان خبر داد و افزود: یکی از آنها مادر متهم اصلی بوده که دستگیر و در بازرسی از منزل وی پنج دستگاه گوشی موبایل مسروقه کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان توسط مال باختگان مورد شناسایی قرار گرفتند گفت: دراین رابطه پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

**دریافت خسارت از شرکت های بیمه با تصادفات ساختگی
اعضای باندی که با ایجاد تصادفات ساختگی به منظور دریافت دیه ، بیش از هشت میلیارد ریال از شرکت های بیمه کلاهبرداری کرده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان کاشان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ علی پورکاوه فرمانده انتظامی شهرستان کاشان افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه اعضای باندی با ترفند تصادف ساختگی و مصدوم کردن افراد به منظور دریافت دیه، از شرکت های بیمه کلاهبرداری می کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام داده و با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام شدند.
این مقام مسئول گفت: در بازرسی از محل تعداد 16 نفر از اعضای این باند که حین مصرف مواد مخدر بودند شناسایی و دستگیر شدند که طی تحقیقات اولیه در پلیس آگاهی به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و عنوان داشتند که پس از شناسایی و اغفال افراد فقیر با وعده پرداخت درصدی از مبلغ دیه دریافتی ،با قساوت تمام اقدام به شکستگی های عمدی برروی آنان کرده و سپس با تصادف ساختگی، مصدومین حادثه را جهت مداوا به بیمارستان منتقل و با تشکیل پرونده از شرکت های بیمه، دیه دریافت می کردند.
این مقام مسئول گفت:این باند با وعده پرداخت درصدی از دیه دریافتی از شرکت های بیمه به افراد مصدوم آنان را در محلی تا دریافت دیه نگهداری کرده و حتی از آنها در شهرهای دیگر نیز استفاده می کردند.
سرهنگ پورکاوه در تشریح ابعاد دیگری از جنایات این باند اظهار داشت: متهمان به منظور تسکین درد ناشی از شکستگی آنها را معتاد به مواد مخدر از نوع تریاک کرده بودند. .
سرهنگ پورکاوها بیان اینکه بررسی ها و برآوردهای صورت گرفته نشان می دهد که اعضای این باند معادل 6 تا 8 میلیارد ریال از شرکت های بیمه کلاهبرداری کردند ، افزود:در ادامه هشت نفر دیگر از همدستان این متهمان نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد : در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهمان افراد غیر بومی هستند که با استفاده از این روش علاوه بر شهرستان کاشان، در شهرستان های بیرجند ، ، زاهدان ، مشهد ، کرمان ، قزوین، بجنورد ،طبس و اردبیل نیز از سال گذشته تاکنون تشکیل پرونده داده و منتظر دریافت دیه بودند که با هوشیاری ماموران دستگیر و تحویل قانون شدند.

**جاساز باطری های قاچاق لو رفت
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف 980باطری خودرو قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 260 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ احمد کرمی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل محموله های باطری قاچاق توسط دوکامیون بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: ماموران با کنترل تردد خودروهای عبوری سرانجام هر دو کامیون را شناسایی و متوقف کردند و در بازرسی از آن 980باطری خودرو که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف شد.
سرهنگ کرمی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله های قاچاق را 226میلیون تومان اعلام کرده اند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

**کشف جاساز 226 کیلو تریاک در گریدر
بیش از 226 کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران ایست و بازرسی شهید رشیدی فرماندهی انتظامی شهرستان خورو بیابانک استان اصفهان کشف شد.
سرگرد نعمت خلیلی فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک استان اصفهان گفت:مأموران استان به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محور های مواصلاتی افدام به ایست و بازرسی کرده بودند، ،حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون حامل گریدر مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو، ماموران در بازرسی دقیق از گریدر 98 بسته حاوی تریاک به مقدار 226 کیلو و 400 گرم که به طرز ماهرانه ای با شگرد آغشتگی به روغن سوخته و گریس در قاب شنی و شاسی طرفین گریدر جاساز شده بود، کشف شد.
این مقام مسئول عنوان داشت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**کشف محموله 70 میلیاردی در بندر دیلم
فرمانده انتظامی استان بوشهرگفت: ماموران انتظامی شهرستان دیلم طی یک عملیات ویژه موفق به کشف محموله بزرگ قاچاق به ارزش 70 میلیارد ریال شدند.
سردار حیدر عباس زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان دیلم در یک عملیات ویژه شامل چند مرحله اقدامات شناسایی و تعقیبی موفق به شناسایی یک باند فعال در زمینه قاچاق کالا شدند.
سردار عباس زاده اضافه کرد: در این عملیات، ماموران پلیس آگاهی با همکاری سایر یگان های انتظامی ۶ نفر از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند.
عباس زاده گفت: سرکرده باند با همکاری سایر اعضاء اقدام به واردات انواع کالای قاچاق و دپو در یک انبار واقع در یکی از روستاهای شهر دیلم کرده سپس آن ها را به استان های همجوار و پایتخت منتقل می کردند.
این مقام ارشد نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه، در یک عملیات غافلگیرانه و بسیار منسجم در مکان مورد نظر ، 3 دستگاه خودرو کامیون کشنده و اتوبوس حامل انواع کالای قاچاق شامل انواع پودر و قرص ها و مکمل های دارویی غیر مجاز که تازه بارگیری شده و قصد انتقال به پایتخت را داشتند توقیف شد، افزود: طبق برآورد کارشناسان مربوطه ارزش این محموله 70 میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در همین رابطه انبار مذکور پلمب و ۶ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی منتقل شدند.

**انحراف به چپ خودرو 4 کشته بر جا گذاشت
رئیس پلیس راه استان گلستان از برخورد خودرو پراید با ام وی ام و مرگ 4 مسافر در جنگل گلستان خبر داد.
سرهنگ علی عبدی گفت: در پی خبری مبنی بر یک تصادف جرحی در محور جنگل گلستان ، به مرکز پلیس 110 بلافاصله ماموران و نیروهای انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند
وی ادامه داد : پس بررسی ماموران مشخص شد در این حادثه ، یک خودرو پراید که از گلستان به خراسان در حرکت بود با یک خودرو ام وی ام در خلاف جهت در حرکت بود ، به شدت برخورد کرده است.
سرهنگ عبدی گفت: بر اثر این حادثه رانندگان هر دو خودرو به همراه دو سرنشین از این خودروها در صحنه تصادف جان باختند وسه سرنشین خودرو پراید که مجروح شده بودند توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
رئیس پلیس راه استان در پایان علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ راننده پراید عنوان کرد.

**کلاهبرداری با واگذاری واحدهای مسکونی
فردی که از تعدادی از شهروندان اراکی با رهن و اجاره واحد مسکونی، در حدود 17 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، قبل از خروج از کشور دستگیر شد.
سرهنگ سید نورالدین حسینی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری و اعلام گزارش هایی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری گسترده از تعدادی شهروند اراکی بررسی موضوع به تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ارجاع شد.
وی افزود: با بررسی های انجام شده و مشخص شدن صحت موضوع، اقدامات لازم برای ممانعت از خروج کشور و دستگیری وی آغاز شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در مراحل رسیدگی به پرونده، 9 نفر از شاکیان شناسایی شدند که در تحقیقات انجام شده همگی آنان اعلام داشتند که این فرد منازلی فاقد وجود خارجی را با تنظیم مبایعه نامه و وعده تحویل آن در آینده ای نزدیک به آنها واگذار کرده و تمام ثمن معامله را نیز دریافت کرده و در برخی موارد مبادرت به اجاره منزل به صورت رهن کامل نیز نموده است.
سرهنگ حسینی ادامه داد: در استعلام هایی که از اتحادیه اصناف انجام شد، متهم پرونده فاقد هر گونه کد رهگیری و یا فعالیت درحوزه املاک اعلام شد .
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به شناسایی محل سکونت این فرد گفت: سرانجام این فرد در یکی از استان های کشور شناسایی و با ترفندی خاص به شهرستان اراک دعوت و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
وی اظهار داشت: در مراحل تکمیل تحقیقات متهم سرانجام به جرم خود اعتراف و مشخص شد که از تعداد 9نفر از شهروندان در حدود 17 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است که در نهایت با قرار وثیقه به زندان معرفی شد.

**ناکامی سارقان در سرقت محموله ژن دامی
دو نفر که اقدام به سرقت کانتینر حاوی محموله ژن دامی به ارزش یک میلیارد ریال کرده بودند در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ حسن یاردوستی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از دامداران اصفهانی به پاسگاه دشتی شهرستان اصفهان مبنی بر سرقت کانتینر حاوی محموله ژن وارداتی موضوع در دستور کار ماموران این پاسگاه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ارزش این محموله یک میلیارد ریال است افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این سرقت توسط یکی از کارگران سابق گاوداری که از ارزش بالای ژن های دامی وارداتی مطلع بوده انجام گرفته است.
این مقام انتظامی افزود:سرانجام با اقدامات ویژه و تخصصی ماموران پلیس و کنترل راه های ورودی و خروجی سرانجام در کمتر از 48 ساعت هر دو سارق در حالی که قصد خارج کردن کالای مذکور از استان و فروش آن را داشتند دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه کانتینر مسروقه به مالک آن تحویل شد گفت :سارقان دو جوان غیر بومی هستند که از حسن نیت صاحب گاوداری سوء استفاده کرده و دست به این سرقت زده بودند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار