مدیرعامل شرکت برق گلستان:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از سرقت انرژی به عنوان بزرگ ترین معضل این شرکت نام برد و گفت: سالانه چندین ده میلیارد تومان سرقت انرژی در استان انجام می شود.

افزایش تلفات انرژی در گلستان

به گزارش گلستان24؛علی اکبر نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال های گذشته سرقت تجهیزات یکی از معضلات شرکت توزیع نیروی برق گلستان بود که با اقدامات دستگاه قضایی و نیروی انتظامی کاهش یافته است.

وی از کاهش ۵۴ درصدی سرقت تجهیزات در سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر سرقت انرژی بزرگ ترین معضل شرکت توزیع برق منطقه گلستان است که از طریق انشعاب مستقیم و دستکاری کنتور انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان ادامه داد: مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی در برخورد با این پدیده داد و به پیشنهاد وزارت نیرو هم اکنون آئین نامه اجرایی آن در هیئت دولت در حال تدوین است.

وی اضافه کرد: در این آئین نامه اقدامات بازدارنده خوبی دیده شده و افرادی که اقدام به دستکاری کنتور کنند، مجرم شناخته می شوند و مجازات سنگینی برای آن ها در نظر گرفته می شود.

نصیری با یادآوری اینکه این آئین نام در مرحله تدوین است و تا شهریورماه ابلاغ می شود، خاطرنشان کرد: سرقت تجهیزات هم یکی از دغدغه های اصلی است چرا که عده ای به جان بیت المال افتاده اند و سنجش پذیری شرکت را مختل کرده اند و طرح شاخص تلفات استان تغییر کرده است.

افزایش تلفات انرژی در گلستان

وی خواستار کمک مراجع قضایی برای مقابله با این افراد شد و تصریح کرد: معمولا تلفات فنی در حوزه انرژی بین چهار تا پنج درصد است اما در حال حاضر با افزایش قابل توجه تلفات انرژی در استان مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با یادآوری اینکه تلفات انرژی استان در پایان سال ۹۴ حدود ۱۱.۸ درصد بوده، بیان کرد: هم اکنون به دلیل برخی مسائل فنی و عقب ماندن قرائت کنتور، تلفات انرژی گلستان به ۱۳ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تلفات بیشتر از پنج درصد غیرفنی است، گفت: سالانه رقم قابل توجهی سرقت انرژی در استان صورت می گیرد و اگر سرقت تجهیزات یک میلیارد تومان در سال باشد سرقت انرژی چندین ده میلیارد است.

نصیری متذکر شد: به دلیل برخی ملاحظات امکان اعلام دقیق رقم سرقت انرژی وجود ندارد اما به دلیل استفاده از انشعاب مستقیم و یا دستکاری کنتور بالاتر از ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان سرقت انرژی در استان صورت می گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار