دادستان مرکز گلستان:

دادستان مرکز گلستان گفت: در حال حاضر با 60 درصد ظرفیت کار می‎کنیم و 40 درصد پست‎ها خالی است.

برگزاری چهاردهمین همایش دادستان‎های عمومی و انقلاب مراکز استان‎ها و دادستان‎های نظامی سراسر کشور

 به گزارش گلستان24؛حجت‎الاسلام سیدمصطفی حقی صبح امروز در چهاردهمین همایش دادستان‎های عمومی و انقلاب مراکز استان‎ها و دادستان‎های نظامی سراسر کشور که در هتل شهاب شهرستان گرگان در حال برگزاری است با اشاره به وضعیت دادسرای مرکز استان اظهار کرد: در حال حاضر در دادسرا پست‎های مصوب زیاد است و با 60 درصد ظرفیت کار می‎کنیم و 40 درصد پست‎ها خالی است.
دادستان مرکز گلستان با اشاره به اینکه پرونده‎های وارده به دادسراهای استان در سال 1393 به میزان 40 هزار و 575 پرونده بوده است، تصریح کرد: در سال 1394 میزان ورودی پرونده به 32 هزار فقره رسید و در سال گذشته این رقم به 26 هزار فقره پرونده تقلیل پیدا کرد.
حقی از کاهش میزان تشکیل پرونده سرقت در استان خبر داد و گفت: کارگروه ویژه سرقت در استان تشکیل شد و شناسایی مالخران را در دستورکار قرار دادیم،  پیشگیری از سرقت شرکت‎های خدمات‎رسان نیز از دیگر برنامه‎های ما در سطح استان بوده است.
به گفته وی؛ کارگروه ویژه پیشگیری از خشونت اجتماعی برگزار شد و خوشبختانه ما در استان شاهد کاهش خشونت‎های اجتماعی از بیش از 9 هزار فقره به 8 هزار و 210 پرونده بودیم.
دادستان مرکز گلستان ابراز کرد: سال 1393 در اجرای احکام در سال 1393 تعداد 7 هزار و 89 فقره پرونده داشتیم که این رقم در سال 1395 به 5 هزار فقره پرونده کاهش پیدا کرد.
حقی از بررسی پرونده‎های مسن در شورای تحقیق خبر داد و گفت: به دادیاران جوان تذکرات لازم داده شد تا در این راستا به نحو مطلوب برنامه‎ریزی داشته باشند.
وی از سیر تصاعدی ملاقات‎های مردمی برای حل مشکلات دعاوی خبر داد و اظهار کرد: میزان ملاقات‎های مردمی از 5 هزار و 133 مورد به بیش از 8 هزار مورد ملاقات افزایش یافت.
دادستان مرکز گلستان با اشاره به اینکه هر هفته 6 ملاقات با خانواده زندانیان انجام می‎شود، گفت: 3 هزار و 34 مورد بازداشتی ورودی به زندان داشتیم امسال این میزان به 2 هزار و 640 مورد کاهش یافت.
حقی با اشاره به فعالیت شورای حفظ حقوق بیت‎المال ابراز کرد: این شورا جزو قوی‎ترین شوراهای استان است و در زمینه صید غیرمجاز، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اقدامات موثری داشته است.
وی گفت: در تبصره دو ماده 10 افتخارات خوبی داشتیم، در انجمن حمایت زندانیان استان 2 میلیارد ریال کمک کردیم امسال این رقم به 3 میلیارد ریال افزایش یافت و جزو 20 انجمن برتر کشور شدیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار