عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: خبرنگاران مسئول روشنگری جامعه و مردم هستند.

خبرنگاران روایت کننده های حقیقت جامعه هستند

به گزارش گلستان24؛علیرضا پزشکپور، عضو شورای اسلامی شهر گرگان،  در مراسم تقدیر از روز خبرنگار گفت: خبرنگاران مسئول روشنگری جامعه و مردم هستند.

 

وی خبرنگار را دوبازوی مهم مردم و مسئولان دانست و افزود: خبرنگاران باید تلاش کنند تا اخبار دقیق و درست در اختیار جامعه قرار گیرد، باید موضوعات و مطالبی را عنوان کرد که روشنگری در پی داشته باشد.

 

پزشکپور اظهارداشت: پیگیری های که از سوی جامعه خبرنگاران صورت می گیرد باعث می شود تا کار به خوبی و درست انجام شود.

 

خبرنگاران اخلاق را باید در قلم خود لحاظ کنند

در ادامه محمدرضا سبطی، دیگر عضو شورای اسلامی شهرگرگان تصریح کرد: خبرنگاری شغل اقتصادی نیست نباید به عنوان یک شغل به آن نگاه کرد چرا که با معنویت زیادی در ارتباط است و آثاری که به جا می گذارد بسیار مورد توجه است.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید حفظ امانت داری کنند و اخلاق را در قلم لحاظ کنند، افزود: رسانه در دوره شورای پنجم باید با دقت بیشتر حضور خود را پر رنگ تر داشته باشد.

 

سبطی با بیان اینکه رسانه باید هم به صورت شکلی و هم به صورت ماهیتی ورود پیدا کند، اظهارداشت: با تفکر آزادی که در اختیار رسانه است می تواند تمام مشکلات را حل کند.

 

همچنین صفرعلی پایین محلی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: خبرنگاری یک کار ساده نیست بلکه رسالت بسیار سنگینی است و نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا می کنند.

 

وی افزود: رساندن اطلاعات دقیق به مردم رسالت اصلی خبرنگار محسوب می شود و باید حقیقت را بدون کم و کاستی بیان کرد چرا که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

 

خبرنگاران روایت کننده های حقیقت جامعه هستند

پایین محلی با اشاره به بالا بودن آمار بی کاری در استان، اظهارداشت: اگر همه ما دست به دست هم دهیم مشکلات حل شدنی است.

 

وی تصریح کرد: از سال 84 تا کنون پروژه پتروشیمی فقط با 18 درصد پیشرفت کاری مواجه بوده است که 82 درصد آن باقی است و اگر این پروژه راه اندازی شود سهم بسیار زیادی در کاهش آمار بیکاری استان دارد.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با توجه به اینکه ما 7 نماینده در مجلس شورای اسلامی داریم اما شاهد کمترین اعتبارات دولتی برای استان هستیم که با ورود شما خبرنگاران می تواند این موضوعات مورد بر رسی قرار گیرد.

 

امر به معروف از مهمترین رسالت رسانه محسوب می شود

در ادامه مهران فدوی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین رسالت های رسانه به شمار می آید.

 

وی افزود: مدیرانی که با تبلیغات خاص، با استفاده از بیت المال و امکانات دولتی رای مردم و اندیشه مردم را منحرف می کنند می طلبد تا رسانه در این راستا کار خود را درست انجام دهد.

 

فدوی اظهارداشت: بحث پروژه های شهری می تواند به نوعی به صورت عامه مردم را فریب دهد در صورتی که مجوز آن گرفته نشده است.

 

وی تصریح کرد: اعتباراتی که برای پروژه ها هزینه می شود مستقیما بودجه مردم است.

 

عضو شورای اسلامی گرگان گفت: با توجه به بحث تله کابین این پروژه با مکانیتی که برای آن انتخاب شده آیا باعث آسیب رساندن به منابع طبیعی نمی شود، این موضوع می طلبد تا توجه لازم نسبت به آن صورت گیرد.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار