رئیس سازمان صنعت و تجارت استان گلستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به صادرات یک میلیون دلاری خدمات فنی از استان گلستان گفت: ظرفیت صادرات ۱۰ میلیون دلاری خدمات فنی و دانش‎بنیان در استان گلستان وجود دارد.

اهمیت صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان

به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو شامگاه سه‌شنبه در جلسه اهمیت صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان در گرگان اظهار داشت: در استان گلستان چند شرکت صادرکننده خدمات فنی داریم که از گذشته مشغول به فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: از میزان 250 میلیون دلار صادراتی که استان گلستان در سال گذشته داشته، یک میلیون دلار صادرات خدمات فنی‎ داشتیم که نسبت به حجم صادرات این میزان بسیار ناچیز است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: در جلسه‎ای با حضور مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت، مشکلات شرکت‎های خدمات فنی و دانش‎بنیان در گرگان مورد بررسی قرار گرفت.
قوانلو تاکید کرد: فردا میز توسعه تجارت خدمات ریلی در گرگان برگزار می‎شود و با حضور کارشناسان به این مهم پرداخته می‎شود.
وی افزود: در استان گلستان صادرات به دو صورت کالای عمومی و صادرات خدمات فنی اتفاق می‎افتد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: ظرفیت صادرات 10 میلیون دلاری خدمات فنی و دانش‎بنیان در استان گلستان وجود دارد.
قوانلو یادآور شد: در کشور توان صادرات خدمات فنی مهندسی تا 25 میلیارد دلار  انجام می‎شود که  استان گلستان در این بخش قابلیت‎های خوبی دارد .
وی افزود: امسال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ابلاغ شده دولت توسعه صادرات به ویژه صادرات خدمات فنی مهندسی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه صادرات خدمات فنی مهندسی را می‌توان جایگزین مناسبی برای صادرات نفت دانست و افزود: با تشکیل میز خدماتی به دنبال بررسی مسائل و مشکلات این حوزه و تلاش  برای ارائه راهکار مناسب هستیم.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار