رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه رویکرد دستگاه قضایی نسبت به جرایم خشن، کلاهبرداری، باندهای فساد و فحشا برخورد قاطعانه است، گفت: استان گلستان برای مردم امن و برای متخلفان ناامن است.

حبس حکم جرایم امنیتی، جرایم نوامیس، جرایم خشن، کلاهبرداری، باندهای فساد و فحشاست

به گزارش گلستان 24؛هادی هاشمیان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری از اقدامات خوب دستگاه قضایی است در خرداد سال 1394 تعداد زندانیان 5 هزار و 500 نفر بود که این رقم در حال حاضر به 4 هزار و 200 نفر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: قضات ما توجیه شدند و پذیرفتند که مجازات‎های جایگزینِ حبس دهند و حکم جرایم امنیتی، جرایم نوامیس، جرایم خشن، کلاهبرداری، باندهای فساد و فحشا نیاز به حبس دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به نمونه‎هایی از حبس‎زدایی قضات در استان افزود: یکی از قضات در گنبدکاووس متهم را به جای حبس به خواندن مطالعه کتاب محکوم کرد و در پرونده‎ای دیگر نیز یکی از متهمان به درختکاری در حاشیه خیابان محکوم شد، تعویق و تعلیق اجرای حکم نیز داشتیم، رویکرد تشکیلات قضایی استان گلستان به سمت تقلیل جمعیت کشوری است.

هاشمیان با بیان اینکه 350 زندانی در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس منتظر دستان سخاوتمند خیرین استان هستند، ابراز کرد: این تعداد زندانی در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس تحمل کیفر می‎کنند که برای آزادی آنها 14 میلیارد تومان نیاز است.

وی گفت: در جامعه اسلامی باید تنها مجرم ‎مجازات اشتباه خود را تحمل کند اما وقتی یک مجرم در زندان به سر می‎برد خانواده وی نیز دچار آسیب می‎شوند، این فرد وقتی از زندان بیرون آید به راحتی نمی‎تواند مشغول به کار و تامین معیشت خانواده خود شود چون برچسب زندانی شدن دارد که این عدالت را زیرسوال می‎برد.

رئیس کل دادگستری گلستان پیرامون جرم‎انگاری قوانین از قانونگذاران انتقاد کرد و افزود: جرم‎انگاری یکی از آفت‎های کشور است نباید ضمانت اجرای همه عملکردها بر پایه حبس باشد این نقص قانون است که لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قوانین بازنگری کنند.

هاشمیان با اشاره به اینکه در کشور یک‎هزار و 980 جرم داریم، گفت: این تعداد جرم در دنیا بی‎سابقه است در دنیا حد نصاب جرم 400 و حداکثر 600 است قانون‎گذاری مجلس مشکل دارد هر اتفاقی که می‎افتد تبدیل به حبس می‎کنند که این رویه باید تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان جزو استان‎های پرپرونده بوده است، بیان کرد: در سال 1394 با احتساب پرونده‎های شورای حل اختلاف، دادسراها، دادگاه بدوی و تجدیدنظر میزان ورودی به دستگاه قضایی بالغ بر 400 هزار فقره پرونده بود.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه بسیاری از پرونده‎های ورودی به دستگاه قضایی تکراری است، گفت: ورودی پرونده به دستگاه قضایی نشان می‎دهد که قسمت اعظمی از جمعیت استان درگیر پرونده بودند.

هاشمیان با اشاره به اینکه در سال‎های 1394 و 1395 چارت تشکیلاتی ایجاد کردیم، ابراز کرد: چارت تشکیلاتی در دو مرحله پیشنهاد و اصلاحاتی بر روی آن انجام گرفت.

 

ارسال نظر

  • مردم گلستان
    0

    ...............

آخرین اخبار