معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با ارائه تسهیلات به طرح‎های مربوطه در بخش کشاورزی استان، 3 هزار و 500 شغل ایجاد و تثبیت شد.

استخدام 550 ناظر در جهاد کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان 24؛حسین کاویانی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه در طرح رونق تولید، بخش کشاورزی گلستان در کشور حائز رتبه اول شد اظهار کرد: از منابع تولید در طرح رونق، اعطای وام و تسهیلات به 192 طرح با اعتبار 220 میلیارد تومان صورت گرفت که از این محل 3 هزار و 500 شغل در استان ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در چارچوب برنامه‎های اقتصاد مقاومتی 157 پروژه برای استان گلستان در سال جاری برنامه‎ریزی شده که 43 پروژه مربوط به بخش کشاورزی است.

قائم مقام جهاد کشاورزی گلستان به میزان تولید گندم در سال جاری اشاره کرد و گفت: گندم یک محصول استراتژیک محسوب می‎شود سال گذشته با فعالیت گسترده فنی سازمان و جذب ناطرین تحت نیروهای تخصصی فنی جدید توانستیم بهره‎وری در این بخش را به حداکثر برسانیم.

کاویانی خاطرنشان کرد: میزان تولید گندم استان در سال 1393 در سطح 830 هزار تن بود، سال گذشته میزان تولید گندم به یک‌میلیون و 500 هزار تن رسید، اگرچه در سال جدید با پدیده خشکسالی و کمی باران مواجه بودیم و 20 هزار هکتار از اراضی گندم کاهش یافت اما میزان تولید گندم در سال 1396 برای استان یک میلیون و 300 هزار تن رقم خورد که شاهد افزایش 30 درصدی عملکرد در هکتار بودیم.

*استخدام 550 ناظر در جهاد کشاورزی گلستان

وی ادامه داد: نتیجه کار به تلاش همکاران در سطح شهرستان‎ها که از تکنیک آموزش و ترویج استفاده می‎کنند باز می‎گردد، طبق مصوبه 550 نفر نیروی جدید تحت عنوان ناظرین سال گذشته در استان استخدام شدند.

قائم مقام جهاد کشاورزی گلستان طرح نظام نوین ترویج را به عنوان یکی از طرح‎های مهم وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید دانست و افزود: برای همه نیروهای استخدام شده برنامه داریم با پهنه‎بندی در 750 هزار هکتار سطح زیر کشت استان و ارتباط کشاورزان با محققان معین می‎توان شاهد توسعه بخش کشاورزی استان به عنوان مهمترین بخش اقتصادی باشیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار