مدیرعامل انجمن دوستداران کتاب گنبدکاووس:ترویج کتابخوانی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مدیرعامل انجمن دوستداران کتاب شهرستان گنبدکاووس با اشاره به دریافت 200 جلد کناب از اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان، گفت: با این کتاب‌ها 20 نشست «کودک و کتاب» در گنبدکاووس برگزار شد.

20 نشست «کودک و کتاب» در گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ، سیدعلی کریمیان صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه انجمن دوستداران کتاب شهرستان گنبدکاووس به عنوان نخستین سازمان مردم نهاد استان گلستان در حوزه کتاب و کتابخوانی تلاش خود را برای ترویج فرهنگ کتاب با همتی مضاعف از سال گذشته آغاز کرده است، اظهار کرد: در طول این مدت بیش از ده‌ها برنامه فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار کرده‌ایم که خروجی‌ها‌ی بسیار خوبی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه اغلب برنامه‌های کتاب محور را در مناطق محروم و کمتر برخوردار برگزار کرده‌ایم، افزود: ارائه چندین ابتکار و برنامه‌های مدون به مدارس، دانشگاه‌ها و مجامع فرهنگی با محوریت کتاب که بخشی از آنها به عنوان نمونه به سرتاسر کشور نیز ارسال شده است تنها بخشی از اقدامات این انجمن در سال‌های اخیر بوده است.

مدیرعامل انجمن دوستداران کتاب شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان بابت حمایت همه جانبه از این انجمن و فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور، خاطرنشان کرد: ایشان در طی یکی دو سال اخیر که با ما همکاری داشته‌اند هر قولی که داده‌اند به آن به نحو مطلوبی به آن عمل کرده و واقعا در اجرای برنامه‌ها با تمام وجود کنار ما بوده‌اند.

کریمیان از اهدای 400 جلد کتاب به مدرسه هیت امنایی محله «سیدآباد» گنبدکاووس توسط انجمن دوستداران کتاب خبر داد و گفت: این کتاب‌ها توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان به انجمن اهدا شده بود تا در برنامه‌ای کتاب محور به عنوان «زنگ کتاب» در این مدرسه به دانش آموزان اهدا شده و متناسب با محتوای کتاب‌ها برنامه‌ای در این زنگ فرهنگی اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه با اهدای 200 جلد کتاب دیگر از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان موجب شد تا 20 جلسه فرهنگی با عنوان کودکان و کتاب را برگزار کنیم، ادامه داد: برگزاری این برنامه در محله‌های محروم و بسیار نیازمند از جمله «اسلام‌آباد» و «بدلجه» با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و نشان داد می‌توان در کنار توسعه عمرانی در این مناطق به فکر توسعه فرهنگی نیز باشیم.

مدیرعامل انجمن دوستداران کتاب شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از حمایت نویسندگان گنبدی به وسیله خریدِ بخشی از کتب و همچنین تبلیغ آنها در میان مردم توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان، تاکید کرد: اگر بتوانیم از نویسندگان حمایت کرده و آنها را برای ادامه مسیر تشویق کنیم بدون تردید آینده درخشانی برای فضای فرهنگی کشور رقم خواهد خورد.

کریمیان با اشاره به اینکه سطح بزهکاری و جرم با میزان مطالعه در جامعه نسبتی کاملا مشخص دارد، اضافه کرد: اگر بتوانیم به وسیله ترویج فرهنگ کتابخوانی میزان مطالعه و آگاهی را بالا ببریم قطعا از میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار