احمد تجری در آیین تجلیل از خبرنگاران :

رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان گفت :حضور بیش از 9000مهندس در استان گلستان فرصتی برای دخالت تصمیمات فنی در صنعت ساختمان و مدیریت شهری است .

دخالت تصمیمات فنی در صنعت ساختمان و مدیریت شهری

به گزارش گلستان 24؛احمد تجری رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که با هدف تکریم از این قشر برگزار شد ، اظهار کرد : مصائب و مشکلات قشر شما مانند نداشتن بیمه مانند برخی از هم صنفی های ما در سازمان نظام مهندسی است که علیرغم فعالیت هنوز از ابتدایی ترین چیزها نظیر بیمه محرومند .

تجری با اشاره به فعالیت بیش از 9000 مهندس در استان گلستان گفت : این تعداد مهندس فرهیخته فرصتی برای استان به شمار می رود تا نقش تصمیمات فنی را در مدیریت شهری و صنعت ساختمان ببینیم .

وی تاکید کرد : مهمترین وظیفه ما اجرای مقررات ملی ساختمان است و از طرفی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز در سال 75 تصویب شده و با توجه به اینکه قانون است ما ملزم به اجرای آن هستیم .

رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان اضافه کرد : حجم گردش مالی در صنعت ساختمان گاها چندین برابر کل بودجه عمرانی استان گلستان است اما یکی از مشکلات عمده ساخت و ساز غیر مجاز است که در کمیسیونی بنام ماده 100 برای آن تعیین تکلیف می شود .

تجری تصریح کرد : ما با دو طیف کار داریم : مردمی که سازنده ساختمان هستند و مهندسینی که هم صنفی ما بوده و به این کار مشغولند و امسال هم توانستیم دفاتر استانی را در برخی شهرستانها که 500 مهندس فعال دارند را با انتخاب خودشان فعال کنیم و از این به بعد ارتباطات مردم با مهندسین در دفاتر صورت بگیرد .

وی یادآور شد : دیداری هم با استاندار گلستان و معاونین داشتیم و در این دیدار بر استفاده از توان متخصصین و مهندسین در کارگروه های ویژه و مرتبط تاکید شد .

تجری بیان کرد : تفاهم نامه با شرکت آب و فاضلاب در بحث انشعابات و با شرکت برق هم برای فعالیتهای متقابل امضا کردیم .

وی اذعان کرد : تفاهم نامه ای ایمنی هم با 5 مجموعه راه و شهرسازی ، مدیر کل دفتر شهری ، اداره کار ، فنی و حرفه ای و سازمان نظام مهندسی داریم که دوره های آموزشی برگزار می کنیم .

/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار