مدیرکل هواشناسی گلستان:

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: رصد اقلیم خاص و پیش بینی نقطه‌ای گلستان با ایجاد مرکز و سامانه راداری امکان‌پذیر است.

ضرورت ایجاد سامانه رادار هواشناسی در رصد اقلیم خاص و پیش بینی نقطه‌ای

به گزارش گلستان 24 ؛ نوربخش داداشی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تغییر اقلیم که استان گلستان با آن مواجه است تنها با ایجاد و راه اندازی مرکز راداری می توان رصد اقلیم خاص و پیش بینی نقطه ای را انجام داد.

وی بر لزوم اقدامات پیشگیرانه تصریح کرد: اقلیم استان با توجه به اینکه در شرق دریای خزر قرار گرفته در فصل گرم تابستان انرژی حرارتی از سواحل آسیای میانه و صحرای قره قوم را دریافت می کند و گرمای فلات نیز بر شدت حرارت می افزاید که موجب شده شهرستان گرگان حتی دمای 40درجه را تجربه کند.

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به وضعیت افزایش دما در استان بیان کرد: پنج مرتبه امسال دمای 40 الی 49 درجه را در استان گلستان داشتیم.

داداشی ادامه داد: اگر سامانه ناپایدار سرد به این وضعیت جوی اضافه شود به حالت انفجاری جو تبدیل می‌شود بخش های سینوپتیکی سامانه سرد به ما نشان داد که از یک هفته قبل سامانه سرد وارد استان می شود و آن انفجار اصلی صورت می گیرد.

وی افزود: بر اساس نقشه های سینوپتیکی اعلام کردیم که از پنج شنبه تا عصر جمعه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد اما آنچه مهم است پیش بینی بارش نقطه ای و ظرفیت بارش های نقطه ای است تا مسوولان برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

این مقام مسوول گفت: تصاویر ناقص رادار بندر امیراباد مازنداران وضعیت جوی را تاحدی نشان داد اما با کمک تصویر ماهواره پایش لحظه به لحظه انجام شد.

انتهای پیام/
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار