مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان به مناسبت گرامیداشت 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک با نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان به مناسبت  روز حمایت از صنایع کوچک

به گزارش گلستان 24 ؛به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در این دیدار گفت:  اقتصاد و اشتغال مساله پیچیده ای است و  باید از مهمترین خواسته های آحاد جامعه باشد.

آیت اله سید کاظم نورمفیدی اظهار داشت: استان گلستان ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در بخش های مختلف دارد که لازم است توجه جدی به این مبحث صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته صدور مجوز برای ایجاد واحد صنعتی در استان بدون استراتژی و برنامه مشخصی انجام می شد، افزود: این امر باعث شد تا افرادی به این حوزه ورود پیدا کنند که از دانش و تخصص کافی بهره مند نبوده و در نتیجه منجر به ورشکستگی و تعطیلی واحد صنعتی آنان شد. 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان یادآور شد: صدور مجوز برای ایجاد واحد صنعتی باید براساس برنامه و نیاز استان باشد.

نورمفیدی اضافه کرد: بخش عمده ای از بودجه عمومی کشور صرف هزینه های جاری می شود که بسیار نگران کننده و برای کشور فاجعه است که مجلس و دولت قبل از مساله اشتغال، برای حل این مشکل اساسی گام های جدی بردارند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان نیز در این دیدار گفت: 91 درصد صنایع استان صنایع کوچک، 6 درصد صنایع متوسط و 3 درصد صنایع بزرگ است.

حجت اله خلیل زاده افزود: از 91 درصد صنایع کوچک استان 5/71 درصد آن در شهرک ها و نواحی صنعتی است که اهمیت توجه به این صنایع را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس شرکت شهرک های صنعتی گلستان تاکنون یک هزار و 54 فقره قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری منعقد شده است ادامه داد: از این تعداد 680 واحد به بهره برداری رسیده است و تعدادی از طرح ها نیز در دست اجرا است.

به گفته وی 5/28 درصد واحدهای بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز دچار رکود و تعطیلی شدند که اختلاف شرکا و وراث، فرسوده بودن خطوط تولید، عدم توانایی در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش و نبود نقدینگی از عمده عوامل تعطیلی و رکود این واحدها است.

وی با اشاره به اقدامات این شرکت برای تکمیل زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی افزود: تلاش می شود تا پایان نیمه اول سال آینده همه شهرک ها و نواحی صنعتی استان از نعمت آب، برق، گاز و مخابرات برخوردار شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار