نخستین دوره آموزش تغذیه سالم ویژه سالمندان در گرگان برگزار شد...

برگزاری دوره آموزش تغذیه سالم ویژه سالمندان در گرگان

نخستین دوره آموزش تغذیه سالم ویژه سالمندان در گرگان برگزار شد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در این برنامه گفت: باید سعی کنیم همه بازنشستگان در برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شرکت کنند و از آنها به عنوان یک سرمایه بزرگ و گنجینه تجربه استفاده شود.
به گزارش گلستان 24 ، «سعید مازندرانی» اظهار کرد: ایجاد زندگی شاد و سالم در گرو توجه به مسائل آموزشی و فرهنگی است که به دلیل مشکلات اقتصادی از اولویت خانواده‌ها خارج شده و به حاشیه رفته است.
وی با اشاره به کمرنگ شدن زندگی شاد و خوب در کنار خانواده گفت: توجه به مشکلات اقتصادی، نباید موجب غفلت از مسائل فرهنگی و ایجاد زندگی شاد شود.
مازندرانی افزود: درست است که موضوعات اقتصادی خیلی در رفتار و منش انسان تاثیر گذار است، اما واقعیت این است که ما در بسیاری از موارد موضوعات اصلی را فراموش کرده ایم.
وی از افزایش فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیروامید خبرداد و گفت: در دولت یازدهم قسمت رفاه وزارت تعاون و کار بسیار فعال تر شده و هدف این است که مسائل فرهنگی و اجتماعی که کمرنگ تر شده، بیشتر جلوه کند و به آنها توجه شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از افزایش حقوق بازنشستگان در سال گذشته وجاری یاد و تصریح کرد: نزدیک به 27 درصد حداقل دریافتی‌ها افزایش پیدا کرده که هنوز جای کار دارد، اما نسبت به دولت‌های گذشته رشد مناسب تری داشته است. وی، وجود بیمار در خانواده را باعث ایجاد جوی ملتهب دانست و با اشاره به بیماری دیابت به عنوان یکی از مشکلات بزرگ سالمندان گفت: مشکل اساسی بیماران دیابتی نوع «B» روش نادرست تغذیه است. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: سلامت سالمندان به نوع تغذیه مناسب بستگی دارد و اگر بتوانیم تعادل را در زندگی خود ایجاد کنیم، زندگی شادتری خواهیم داشت.

/ ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار