نماینده ولی فقیه در سازمان جمعیت هلال احمرگفت: بطور متوسط ماهانه سه هزار حادثه درکشور رخ می دهد و به هزاران نفر امدادرسانی می شود که بخش عمده ای از این فعالیت ها برعهده نیروهای هلال احمر است.

نقش موثر فرهنگ سازی در کاهش تلفات حوادث

به گزارش گلستان 24 ،ازهلال احمر گلستان حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده استان اظهارداشت: کشور ما در معرض حوادث طبیعی بوده و امداد و نجات مهمترین برنامه هلال احمر است. 
وی؛ اجرای برنامه ‌های فرهنگی در قالب 27 نوع فعالیت را بخش دیگری از اقدامات این جمعیت بیان کرد و افزود: این فعالیت‌ها در حوزه سازمان جوانان، امداد و نجات و موسسه علمی کاربردی انجام می ‌شود.
وی که به عنوان نماینده مقام معظم رهبری روز گذشته از مناطق سیلزده استان گلستان بازدید کرد، افزود: 2 میلیون نفر در سطح کشور فعالیت های فرهنگی دارند و در 20 کشور جهان نیز خدمات هلال ‌احمر ارائه می ‌شود.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر کشور به برگزاری اردوهای دوستی ویژه دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دبیران کانون‌ های دانش آموزی در این اردوها هویت و احساس مسئولیت و نشاط را آموزش می‌ بینند.
وی بیان داشت: یک میلیون نفر دانش آموز، دانشجو، روستایی، طلبه، عشایر و آزاد عضو هلال احمر هستند.
به گفته وی؛ 340 هزار نفر در سامانه جامع جوانان عضویت دارند که هشت هزار نفر عضو کانون دانش‌‎آموزی، هزار و 200 نفر عضو کانون دانشجویی بوده و برخی در 800 کانون جوانان شهری، 700 کانون روستایی و 240 کانون طلاب عضو هستند.

** نقش موثر فرهنگ سازی در کاهش تلفات حوادث 
نماینده ولی فقیه در سازمان جمعیت هلال احمر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: باید به فکر مدیریت حوادث طبیعی و فرهنگ سازی در این حوزه باشیم تا به کاهش تلفات و خسارت آن منجر شود.
حجت الاسلام معزی با اشاره به اینکه ایران نسبت به دیگر کشورها ثروتمند و فهم و درک مردم ما بالا است ، افزود: اما نظم و انضباط را باید در جامعه فرهنگ‌ سازی کنیم.
وی با اشاره به برخی ساخت و سازها در بستر و حریم رودخانه ها و آسیب های آن به هنگام بروز سیلاب ، اظهارداشت: باید جلوی این اقدامات غیرقانونی گرفته شود و با فرهنگ سازی مانع از توسعه این ساخت و سازهای غیرقانونی شد.
نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر اضافه کرد که این موضوعات باید در نماز جمعه‌ و از سوی ائمه جمعه فرهنگ سازی و تبیین شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این دیدار گفت: باید با افرادی که به عرصه‌ های طبیعی در گلستان و کشور دست‌ اندازی می‌ کنند، برخورد قانونی شود. 
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به اینکه در منطقه ما وجود جنگل‌ و منابع طبیعی ازعوامل پیشگیرانه در سیل است، افزود: اگر آب باران نفوذ کند جلوی سرعت سیل گرفته می ‌شود، ولی وقتی که پوشش گیاهی نباشد، این آب منبع سیل و وارد آمدن خسارت بسیار می شود.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: نگاه مسئولان باید به مسائل توسعه‌ ای باشد و سیل را نیز می‌ توان کنترل کرد و درختکاری و حفظ منابع طبیعی از مهمترین راهکارهای عمومی است.
بارش های رگباری و سیلاب روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در گلستان خسارت بسیاری به حوزه راه ها، زیرساخت ها و منازل مردم وارد کرد و باعث مرگ سه نفر شد، علاوه بر این یکی از هم استانی ها نیز رد این حادثه مفقود شده که تلاش برای آگاهی از سرنوشت او توسط نیروهای امداد و نجات در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار