مسئول پلیس فتا استان گلستان:

مسئول پلیس فتا استان گلستان از دستگیری فردی که اقدام به توهین و مزاحمت و انتشار تصاویر شخصی خانم گرگانی در یک شبکه اجتماعی کرده بود، خبر داد.

سهل‌انگاری کاربران و عدم رعایت حریم خصوصی در دنیای مجازی علت هتک حیثیت است

به گزارش گلستان 24 ،به نقل از روابط عمومی پلیس فتا انتظامی گلستان، سروان وحید صاحبکاران اظهار داشت: اخیرا مرجوعه قضایی به این پلیس واصل شد مبنی بر شکایت فردی به هویت "ف.س" دال بر توهین و مزاحمت و ارسال تصاویر خصوصی که با تحقیقات به عمل آمده از شاکیه و بررسی‌های مقدماتی مشخص گردید فردی  در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی اقدام به انجام این کار کرده است.

مسئول پلیس فتا انتظامی استان گلستان افزود: در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی در این پلیس، فردی به هویت "م.گ" ساکن گرگان که خواستگار شاکیه بوده، به عنوان مظنون مورد شناسایی قرار گرفت.

سروان صاحبکاران گفت: در ادامه با عنایت با این موضوع و حسب هماهنگی با بازپرس محترم شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای استان، متهم طی یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه پلیسی دستگیر، تجهیزات وی را توقیف و پس از هدایت به مقر پلیس فتا، نامبرده که در ابتدای امر منکر هر گونه بزه انتسابی بود در نهایت در مواجهه با ادله و مدارک غیر قابل انکار  اعتراف کرد.

وی افزود: متهم ضمن اعتراف صریح به بزه ارتکابی اعلام کرد، من با شاکیه قرار ازدواج داشتم و 4 سال باهمدیگر رابطه داشتیم که چند مدت پیش ارتباط بین ما به علت مشکلاتی که با همدیگر پیدا کردیم، قطع شد و بنده هم عکس‌های وی را که در اختیار داشتم برایش فرستادم تا به خواسته من تمکین کند.

سروان صاحبکاران در ادامه افزود: پرونده‌های بسیار زیادی با موضوع هتک حیثیت به پلیس فتا ارجاع می‌شود که  علت اصلی وقوع چنین مشکلاتی، سهل‌انگاری کاربران و عدم رعایت حریم خصوصی و عدم حفاظت از اطلاعات شخصی است.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از شهروندان خواست‌ تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR بخش تماس با ما و گزارش کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار