استاندار گلستان گفت: یکی از دغدغه های مسئولان اجرایی نشدن کامل قانون جامع ایثارگران است که باید با شتاب بیشتری این قانون عملیاتی شود.

گرگان بیشترین شمار آزادگان گلستان را دارد

به گزارش گلستان 24 ،حسن صادقلو روز چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود نخستین گروه از آزادگان به میهن اسلامی در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: رفع مسایل و مشکلات جامعه ایثارگران با اجرایی شدن کامل این قانون، پاسخ به بخشی کمی از ایثار و جانفشانی رزمندگان اسلام است.
وی از آزادگان به عنوان نماد صبر و استقامت در راه حق نام برد و گفت: ثروت آزادگان مدیریت عمر است و باید با بیان خاطرات آن دوران، فرهنگ ایثار را به نسل جوان منتقل کنند.
استاندار گلستان؛ یکی از وظایف آزادگان را در شرایط کنونی تدوین خاطرات دوران اسارت بیان کرد و گفت: این اقدام در تبیین فرهنگ ایثار در بین نسل های آتی تاثیرگذار است.
علی اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان نیز گفت: آزادگان در دوران اسارت با وجود شکنجه های سخت از سوی نیروهای رژیم بعث عراق، امام راحل را تنها نگذاشتند.
وی همچنین از راه اندازی موسسه ویژه آزادگان استان گلستان خبر داد و گفت: در این موسسه که با هدف پیگیری مسایل و مشکلات و دیدار مسئولان با این قشر تشکیل شده از هر شهرستان یک نفر به عنوان نماینده آزادگان عضو است.
طبق گزارش معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان، این استان یکهزار و 176 نفر آزاده سرافراز دارد.
بیشترین شمار آزادگان گلستان متعلق به شهرستان گرگان با 359 نفربوده و مدت اسارت آزادگان این استان بین 6 ماه تا 10 سال متغیر است و بیشترین آنها با فراوانی 866 نفر بین 2 تا 3 سال در اسارت بعثی ها بوده اند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار