مسئول پلیس فتا گلستان خبر داد:

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از شناسایی فردی خبر داد که در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی با تبلیغات دروغین و فریبنده اقدام به کلاهبرداری از شهروندان‌ می‌نمود.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با تبلیغات دروغین و فریبنده
به گزارش گلستان 24 ؛سروان ‌وحید صاحبکاران‌ با اعلام این خبر گفت: پس از وصول  مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر شکایت  شهروند گرگانی دال بر کلاهبرداری اینترنتی، تحقیقات و بررسی‌های مقدماتی‌ توسط کارشناسان این پلیس آغاز  و پیگیری پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی ‌خاطرنشان کرد: شاکیه که  از پزشکان متخصص و مطرح شهر گرگان‌ می‌باشد، اظهار نمود که‌ فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی کانالی تحت عنوان پوشاک بانوان خود را واردکننده عمده پوشاک معرفی نموده که اینجانب با توجه به علاقمندی به  لباسهای مارکدار پس از انتخاب چند نمونه مبلغ حدود یک میلیون تومان جهت دریافت لباسهای  مدنظرم  به حساب وی واریز نمودم اما پس از واریز وجه مدیر کانال مذکور به هیچ عنوان پاسخگوی من نبوده و پس از مدتی کانال موصوف حذف و پیگیری من جهت دریافت البسه و یا استرداد وجه واریزی نتیجه ای دربر نداشت.

سروان صاحبکاران افزود: در ادامه  تحقیقات تکمیلی و اطلاعاتی مشخص گردید فرد کلاهبردار با وعده‌های دروغین، فریبکاری و تقلب خود را فروشنده و واردکننده کالای مرغوب خارجی و دارای کیفیت عالی معرفی می‌نمود که پس از دریافت وجوه از خریداران ، جواب‌گوی مطالبات آنها  نبوده است.

مسئول فتا گلستان تصریح‌کرد: با پیگیری به عمل آمده مشخص گردید متهم در استان‌های دیگری نیز به همین شیوه اقدام به کلاهبرداری نموده که نهایتا توسط پلیس فتا یکی از استان‌ها دستگیر و به مراجع قضایی معرفی گردیده است که پرونده مطروحه در این یگان نیز جهت سیر مراحل قضایی با استان مربوطه ارسال گردید.

سروان صاحبکاران از شهروندان خواست فریب وعده‌ها و تبلیغات دروغین و متقلبانه‌ در فضای مجازی را نخورند و جهت خرید اجناس به صورت اینترنتی، قبل از هر اقدامی تحقیق لازم را به عمل آورده و به فروشگاه‌ها معتبر مراجعه نمایند تا گرفتار افراد سودجو و  کلاهبردار  نشوند.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در پایان از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCYBERPOLICE.IRبخش تماس با ما گزارش نمایند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار