فرماندار ویژه گنبدکاووس:

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان به ویژه موضوع توریسم درمانی، گفت: ساخت بیمارستان 800 تختخوابی گنبدکاووس خواست مردم ما از قرارگاه خاتم الانبیا است.

ضرورت وجود بیمارستان با محوریت سرطان در گنبد

به گزارش گلستان 24؛  عبدالقدیر کریمی بعد از ظهر امروز در نشستی به منظور عقد تفاهم‌نامه همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استانداری گلستان که در محل فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های همیشگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اعتلای انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: مردم استان گلستان از اجرای سریع و باکیفیت پروژه راه‌آهن اینچه‌برون و پیشبرد اجرای پروژه سد نرماب مینودشت خاطرات بسیار خوبی از قرارگاه سازندگی این نهاد مردمی و انقلابی دارند.

وی با بیان اینکه اجرای سد نرماب به همه مردم شرق استان گلستان بهره‌رسانی خواهد کرد، افزود: برکات اجرای این سد مرهون و مدیون اهتمام و پیگیری فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همکاری صمیمانه این نهاد با دولت محترم است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر و استقرار 196 روستا در دو بخش مرکزی دارای برزگترین و پهناورترین بخش‌های کشور است، خاطرنشان کرد: 145 کیلومتر مرز مشترک گنبدکاووس با کشور ترکمنستان نیز از ویژگی‌های ممتاز و ظرفیت‌آفرین این شهرستان است.

کریمی با تاکبد بر اینکه بار 50 درصد از صادرات استان گلستان بر دوش شهرستان گنبدکاووس است، ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس در تولید بسیاری از محصولات از جمله گندم در کشور به عنوان شهرستان برتر و اول معرفی شده است که در محصولاتی همچون کلزا، جو و ذرت نیز رتبه‌هایی مشابه همین رتبه را به دست آورده است.

وی ظرفیت کشاورزی شهرستان گتبدکاووس را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: در صورتی که توجه به موضوع کشاورزی در گنبدکاووس مورد نظر مسوولان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) قرار بگیرد می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک بسیار خوبی کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه گنبدکاووس در حال حاضر بار درمانی و بهداشتی شرق استان گلستان و جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر را برعهده دارد، تصریح کرد: این بار در برخی از زمان‌های سال با توجه به حضور گردشگران و مسافران نوروزی و تابستانی حتی به حدود یک میلیون نفر نیز می‌رسد.

کریمی با اشاره به اینکه همجواری گنبدکاووس با منطقه آسیای میانه و علاقه‌مندی مردم این منطقه به حضور در گنبدکاووس به دلیل اشتراکات فرهنگی، زبانی و قومی می‌تواند گنبدکاووس را به قطب توریسم درمانی شمال کشور تبدیل کند، اضافه کرد: از آنجا که گنبدکاووس مرکز بیماری سرطان مری در کشور نیز هست ضرورت وجود بیمارستانی با محوریت سرطان با مرزک جامع سرطان حتمی است.

وی با بیان اینکه مجموع این موضوعات و همجنین افزایش روز به روز نیازهای درمانی و بهداشتی و فرسوده شدن مراکز درمانی منطقه ضرورت ایجاد بیمارستان 800 تخت‌خوابی را ایجاد کرده است، گفت: با توجه به تهیه زمین و موافقت وزارت بهداشت با احداث این بیمارستان درخواست ما از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ساخت این بیمارستان 800 تخت خوابی در گنبدکاووس و کمک به مردم شرق استان گلستان در حوزه سلامت است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر وحدت و همدلی بی‌نظیر مردم این شهرستان اعم از اقوام و مذاهب مختلف، خاطرنشان کرد: اتحاد و برادری در گنبدکاووس باعث شده است که این شهرستان امروز مهد و پایتخت وحدت و برادری در دنیای اسلام باشد و نمونه‌های بارز این برادری را در جای جای این شهرستان مشاهده کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان 800 تختخوابی شهرستان گنبدکاووس یکی از مطالبات ویژه مردم عزیز این شهرستان است، ادامه داد: اجماع ائمه جمعه شیعه و سنی گنبدکاووس نیز بر این است که این پروژه در حوزه سلامت هرچه زودتر به فرجامی مطلوب برسد.

استاندار گلستان نیز در سخنانی کوتاه پیرامون این موضوع با اشاره به اینکه با توجه به نیاز تاریخی استان گلستان به توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی به ویژه توسعه بیمارستانی ساخت دو بیمارستان بزرگ در استان مورد توجه قرار گرفت، تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده جانمایی این دو بیمارستان در دو زون منطقه‌ای شرق و غرب صورت گرفت که بر این اساس باید یکی از بیمارستان‌ها در گرگان و دیگری در گنبدکاووس ساخته شود.

صادقلو با بیان اینکه موافقت‌های وزیر محترم بهداشت برای ساخت این بیمارستان‌ها گرفته شده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در پیوست پروژه‌های تفاهم‌نامه امروز با نظر مساعد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران این موضوع را نیز بگنجانیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار