مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۹۰ درصد آب های زیر زمینی گلستان برداشت شده است، اظهارداشت: استان گلستان در این را خصوص خط قرمزها را عبور کرد.

استان گلستان در بحث منابع آبی بسیار فقیر است

به گزارش گلستان 24؛ علی نظری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان، عصر روز گذشته(26 مرداد) در بازدید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء از سد نرماب گفت: استان گلستان در بحث منابع آبی بسیار فقیر است و در این بحث با کم بود بسیاری مواجه است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه سرانه آب گلستان هزار و ۴۰۰ متر مکعب است اما سرانه کشور هزار و ۶۰۰ متر مکعب است در همین راستا بهره برداری پروژه سد نرم آب برای گلستان حیاتی است.

 

نظری با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۹۰ درصد آب های زیر زمینی گلستان برداشت شده است، اظهارداشت: استان گلستان در این را خصوص خط قرمزها را عبور کرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت های فیزیکی این پروژه پشتیبانی های بسیار خوبی از سوی عوامل مربوط در استان جهت بهره برداری سد انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه بهره برداری مخزن سد باعث خواهد شد تا ۵۰ درصد آب قابل بهره برداری باشد، گفت: این سد  ۶۵ میلیون متر مکعب آب را برای پشتیبانی سد وشمگیر تامین خواهد کرد.

 

وی افزود: این سد آب شرب چهار شهر و ۱۳۰ روستا محروم  را تامین می کند.

 

نظری اظهارداشت: این پروژه در سال ۸۵ جزو پروژه های اولویت دار استان بود و در سال ۸۷ ردیف گرفت و در سال ۹۰ تحویل  قرارگاه داده شد.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار