استاندار گلستان در خصوص وضعیت آب استان، تصریح کرد: امروز استان گلستان از سرانه هزار و ۴۰۰ متر مکعبی بر خوردار است و این در حالی است که گلستان در آینده نیازمند به ۶ میلیون متر مکعب آب است.

کمبود سرانه آب در گلستان

به گزارش گلستان 24؛ حسن صادقلو، استاندار گلستان، عصر روز گذشته (26 مرداد)در دیدار با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، ضمن عرض تبریک به مناسبت  که سالروز آزادی آزادگان گفت: این روز،  روز شکرگذاری برای ملت ایران است.

 

وی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند آزادگان ذخایر، ثروت و الماس های درخشان جامعه ما هستند که یاد و خاطره آزادگان عبرت آموز است.

 

صادقلو اظهارداشت: قرارگاه خاتم الانبیا در گذشته در استان از منشا و برکات بسیار خوبی برخوردار است مردم استان از آن بهره مند شدند.

 

وی در خصوص وضعیت آب استان، تصریح کرد: امروز استان گلستان از سرانه هزار و 400 متر مکعبی بر خوردار است و این در حالی است که گلستان در آینده نیازمند به 6 میلیون متر مکعب آب است.

 

استاندار گلستان گفت: در طول ۳۰  سال گذشته بیش از ۱۱۰ مورد سیل در استان رخ داده و این موضوع در اگلستان بسیار جدی است و گلستان در این بخش به استان حادثه تبدیل شده است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه سیل اخیر در گلستان میزان 144 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است نیازمند طرح مدیریت جامع سیل از نیازهای استان به شمار می آید.

 

صادقلو اظهارداشت: راه اندازی سد نرماب یکی از مهمترین پروژه های استان محسوب می شود که در همین راستا دستورات ویژه ای از سوی فرمانده قرارگاه خاتم صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه سد چایلی در حوزه مرزی قرار دارد، تصریح کرد: اگر ما نسبت به این پروژه اقدام نکنیم آب به استان همجوار خواهد رفت.

 

استاندار گلستان سد یکی مواردی است که در گردشگری می تواند نقش بسیار مفیدی برعهده داشت باشد، گفت: سد قره چای از مصوبات رئیس جمهور است که باید نسبت به آن اقدامات لازم صورت گیرد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در شمال استان میزان  ۲۸۰ هزار هکتار زمین برای زهکشی متعادل شده است  که این باعث می شود تا ۶۰۰ هزار تن گندم در استان بهره برداری شود.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار