حجت الاسلام سید ابوالفضل حسینی:

امام جمعه شهرستان بندرگز از توابع استان گلستان گفت که علل عمده کودتای 28مرداد؛ اعتماد مصدق به آمریکا ، تسلط دشمن بر دستگاه سیاسی فرهنگی‌ کشور و به صحنه‌ نیامدن مردم‌ بود.

لزوم توجه به ابعاد راهبردی تهدیدات آمریکا

به گزارش گلستان 24؛ حجت الاسلام سید ابوالفضل حسینی اظهارداشت آن روزی که کشور با کودتای آمریکایی تهدید شد، اگرمردم به صحنه می‌آمدند، بیست‌وپنج سال آن دیکتاتوری سیاه موجب هدررفت ثروت مادی و معنوی کشور نمی شد.
امام جمعه بندرگز با اشاره به اینکه مهمترین دشمن نظام اسلامی درعصر حاضر استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار است ،اظهار داشت: لازم است ابعاد راهبردی تهدیدات آمریکا مورد توجه و رصد ویژه قرار گیرد. 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به فرایند بررسی صلاحیت وزرای کابینه در مجلس شورای اسلامی افزود : امروز وظیفه سنگینی بردوش نمایندگان مجلس است تا با نظارت کامل افراد امین، متخصص و شایسته را برای مهمترین پست‌های اجرایی کشور برگزیند.
حجت الاسلام رضائی امام جمعه بخش نوکنده شهرستان بندرگز نیز گفت که یکی از موارد مهمی که در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری همواره مورد تاکید بوده بحث دشمن شناسی است.
وی افزود: 28 مرداد سال 1332 در 64 سال قبل ، کودتای آمریکایی براندازی دولت مردمی مصدق یکی از جنایتهای آمریکا در قبال ایران بود که هیچ گاه توسط ملت ایران فراموش نخواهد شد.
وی همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر بصیرت داشتن را هشدار مداوم نسبت به بروز فتنه بیان کرد که باید همواره به عنوان درسی مهم و تاریخی توجه به آن داشته باشیم.
امام جمعه بخش نوکنده با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: ملت ما همواره قدردان ایثار و فداکاری آزادگان و رزمندگان جان برکف دفاع مقدس هستند.
وی با اشاره به 30 مرداد ، سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1969 میلادی توسط صهیونیست ها که به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است ،نیز گفت: دشمن به مسجد حساسیت داشته و از این مکان مقدس به دلیل انسجامی که در جامعه ایجاد می کند، وحشت دارد.
بندرگز و بخش نوکنده در غرب استان گلستان واقع هستند.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار