مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: اتاق فکر تعاون گلستان فرآیند مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران گنبدکاووس را دقیق ندانست و آن را ابطال کرد.

اتاق فکر تعاون گلستان انتخابات گنبدکاووس را باطل کرد

به گزارش گلستان 24 ، سعید مازندرانی با بیان این که سهم استان گلستان تشکیل یک شرکت توسعه و عمران در هر شهرستان است، اظهار کرد: شرکت های تعاونی توسعه و عمران با هدف جذب افراد تشکیل می شوند تا تمام فعالیت های عمرانی و توسعه ای شهرستان از طریق فرمانداری با اولویت به این شرکت ها سپرده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به هدف اصلی تشکیل تعاونی های توسعه و عمران اشاره کرد و ادامه داد: با تشکیل این تعاونی ها تلاش داریم در مردمی کردن اقتصاد و عدالت بنیانی ورود کنیم.

مشارکت ضعیف مردم در شرکت تعاونی ها

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در این شرکت تعاونی ها ضعیف است، اضافه کرد: طبق اساسنامه باید نیم درصد جمعیت شهرستان عضو این تعاونی بوده و از ۳۰۰ میلیون تومان سهم آورده اعضای ۱۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی واریز شود.

مازندرانی با یادآوری اینکه سهم آورده هر عضو ۷۰ هزار تومان بود، تصریح کرد: تیرماه امسال مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران گنبدکاووس برگزار شد اما به دو دلیل این انتخابات باطل شد.

وی به دلایل ابطال هم اشاره و خاطرنشان کرد: برمبنای شکایت های رسیده اطلاع رسانی دقیق در خصوص برگزاری مجمع و انتخابات انجام نشده و در مدت مقرر سهم آورده اعضا واریز نشده بود.

تعاون (2)

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در پاسخ به این سوال که آیا نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این انتخابات حضو داشته، یادآوری شد: انتخابات با حضور نماینده شهرستانی برگزار شد اما چون تشکیل این تعاونی ها خیلی سخت است در بعضی جاها تلاش می کنیم تسهیل سازی کنیم.

وی همچنین گفت: در نهایت به دلیل شبهات موجود در اطلاع رسانی دقیق و انجام نشدن قول و تعهدات در خصوص سهم آورده اعضا، اتاق فکر تعاون استان مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره این شرکت را باطل کرد.

مازندرانی با یادآوری اینکه در آینده نزدیک انتخابات گنبدکاووس برگزار می شود، افزود: شرکت توسعه و عمران گمیشان و کلاله شکل گرفته و گرگان هم در آستانه انتخابات است اما نیاز داریم فرمانداران برای شکل گرفتن این شرکت تعاونی های شهرستانی بیشتر ورود کنند.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار