رییس دادگستری کل گلستان از اعضای شوراها خواست که برای پیشگیری ازوقوع جرم و رفع اختلافات محلی به دستگاه قضایی کمک کنند و گفت: نیمی ازجمعیت استان درگیر پرونده های مختلف قضایی هستند.

گلستان از استانهای برتر در پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش گلستان 24؛هادی هاشمیان در جمع اعضای شوراهای استان با بیان اینکه گلستان در پیشگیری از وقوع جرم جزو استانهای برتر است، گفت: برای کاهش آمار افراد درگیر پرونده‎های قضایی باید همه به دستگاه قضایی استان برای پیشگیری از وقوع جرم کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه تلاش برای رفع اختلاف افراد و حکمیت میان آنها از وظایف شوراهای اسلامی است از اعضای شوراها خواست که با دستگاه‎های امنیتی و قضایی در این زمینه بیشتر همکاری داشته باشند.
رییس کل دادگستری گلستان همچنین اختلاف نظر بین اعضای شورا را امری طبیعی بیان کرد که باید با استدلال منطقی به سمت تصمیم درست و به نفع مردم پیش برود.
وی از اعضای شورای پنجم خواست که علمی، جهادی، انقلابی و قانونی عمل کند و گفت: اعضای شورا در برابر تخلفات مصونیت نداشته واگر فراتر از قانون عمل کرده و یا تصمیم های غیرقانونی بگیرند دستگاه قضایی با آنها برخورد قانونی می کند.
رییس دادگستری کل گلستان همچنین به نقش موثر شوراها در فرهنگ سازی حفظ محیط زیست اشاره کرد و اظهارداشت: تهدید ریزگردها و افت سطح آب های زیرزمینی، استان را با شرایط بدی مواجه کرده است و اعضای شوراها برای رفع این تهدیدها گام بردارند.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار