مدتی است که عملیات ترمیم و مرمت پل تاریخی آق قلا با سرعت بیشتری در حال انجام است که امیدواریم با تلاش‌های شبانه‌روزی پیمانکار ، همزمان با عید سعید قربان، شاهد تردد شهروندان از روی پل تاریخی باشیم.

ترمیم و مرمت پل تاریخی آق قلا + تصاویر

به گزارش گلستان24،به نقل از راه اسپی دژ، پل تاریخی آق‌قلا یک اثر و بنای تاریخی عهد صفوی و تنها پل دارای تزئینات آجری در ایران بر روی رودخانه گرگان به شماره ثبت ملی ۹۱۹ است.

پل آق‌قلا به طول 75.75 و عرض گذرگاه حدود 4.30 متر و حداکثر ارتفاع 12 متر از سطح آب یکی از نمونه‌های منحصر به فرد در این منطقه است.پل دارای چهار چشمه نامساوی با طاق جناغی و پایه‌های مستحکم بوده که پس از کاوش‌های اخیر به نظر می‌رسد بیش از 4 چشمه داشته و در حال حاضر پل دارای 5 پایه آجری است که در سمت شرق موج شکن‌های زاویه‌دار و در سمت غرب پشت بندهای مدوری شکل دارد که تزئینات آجری کاری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سازه معماری است.

مدتی است که عملیات ترمیم و مرمت این پل با سرعت بیشتری در حال انجام است که متولیان امور وعده دادند که با تلاش‌های شبانه‌روزی پیمانکار ، همزمان با عید سعید قربان، شاهد تردد شهروندان از روی پل تاریخی باشیم.

ترمیم و مرمت پل تاریخی آق قلا

ترمیم و مرمت پل تاریخی آق قلا1

ترمیم و مرمت پل تاریخی آق قلا3

ترمیم و مرمت پل تاریخی آق قلا2

ارسال نظر

آخرین اخبار