در هفته دولت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از افتتاح پرتال کودکان ونوجوانان در استان گلستان با حضور مدیرکل فن آوری و اطلاعات کانون پرورشی فکری خبر داد.

 افتتاح پرتال کودکان ونوجوانان در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛ عبدالرحیم سیفی ظهر امروز در آئین افتتاحیه « پرتال کودک 24» افزود: پرتال کودک و نوجوان با هدف ارایه‌ محتوای مناسب و خدمات مورد نیاز کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است.
به گفته وی، کودکان و نوجوانان، والدین، مربیان، کارشناسان و پژوهشگران حوزه کودک و نوجوان از مخاطبان این پرتال محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: آثار منتشر شده در «پرتال کودک 24» از لحاظ کیفی و محتوایی مورد تایید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

از فرصت های فضای مجازی باید بهره برد
مدیرکل کانون پرورش فکری با اشاره به ورود فضای مجازی در بین خانواده‌ها گفت: ورود فضای مجازی به خانواده‌ها را باید پذیرفت و از فرصت‌های فضای مجازی استفاده بهینه کرد.
سیفی افزود: کودکان و نوجوانان در کنار کتاب، اسباب بازی و ارتباطی که با خانواده و مربیان خود برقرار می‌کند، نیازمند به استفاده از فضای مجازی هستند.
به گفته وی، وظیفه ما به عنوان متولیان پرورش کودکان و نوجوانان، ایجاد شرایطی امن برای بهره‌برداری کودکان و نوجوانان از فضای مجازی است.
وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، به دنبال تهیه محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی است.
مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گلستان ادامه داد: چنانچه ما از تولید محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی غافل شویم، دشمن با تهیه و تولید محتوای نامناسب ، کودکان و نوجوانان ما را هدف قرار خواهد داد.  
سیفی اضافه کرد: فضای مجازی علاوه بر اینکه به عنوان یک تهدید برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود، به عنوان یک فرصت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بسیاری از منابع علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و ... در فضای مجازی موجود است که کودکان و نوجوانان می‌توانند از آنان بهره گیرند.
مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان اضافه کرد: راه‌اندازی این مرکز فرهنگی، هنری و آموزشی باعث کیفیت‌بخشی برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود.
سیفی یادآور شد: تولید محتوای مورد نیاز کودک و نوجوان، در این پرتال از اهمیت بسزایی برخوردار است به همین منظور از کودکان و نوجوانان، کارشناسان و پژوهشگران حوزه کودک و نوجوان می‌خواهیم در این امر ما را یاری کنند.  
سیفی یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، پرتال کودک 24 بر روی سایت‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌های دولتی استان گلستان قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان برای استفاده از «پرتال کودک 24» می‌توانند به نشانی  www.koodak24.ir  مراجعه کنند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار