مدیرکل استاندارد گلستان گفت: با همکاری بهزیستی از 154مهد کودک در استان بازدید شد و براساس بررسی ها وضعیت برخی لوازم بازی کودکان در حد استاندارد لازم نبود.

استاندارد نبودن برخی لوازم بازی کودکان در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمود فرمانی روز چهارشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: براساس توافق صورت گرفته، تمامی مهدهای کودک قبل از سال تحصیلی جدید (مهر 96) باید نسبت به استانداردسازی لوازم بازی اقدام نمایند.
وی در خصوص عملکرد این مجموعه نیز اضافه کرد: در بخش صدور پروانه کاربری استاندارد، در سال گذشته 95 مورد پروانه صادر شد که نسبت به برنامه 158درصد بیشتر بود.
فرمانی ادامه داد: در حوزه بازرسی فنی 833 مورد انجام که افزایش 111 درصدی داشت و نیز 649 مورد بازرسی از باسکول های ثابت و 9531 آزمون سنجش ترازوهای سبک انجام شد.
وی تصریح کرد: در پنج ماه ابتدای سال جاری، در بازنگری استانداردها، 71 مورد بازنگری انجام و در حوزه آموزش مدیران 2047 نفر ساعت آموزش اجرایی گردید و در بخش توانمندی پرسنل 1274 نفر ساعت آموزش ارائه شد.
به گفته وی؛ در بازرسی فنی امسال 310 مورد بازرسی انجام و نیز در بازرسی تصادفی واحدهای تولیدی 601 مورد نمونه برداری انجام و از در سطح بازار از 9400واحد بازدید شد.
مدیر کل استاندارد گلستان افزود: هزار بازرسی نیز در قالب طرح طاها انجام و این بازرسی ها تا پایان سال جاری به 9 هزار مورد خواهد رسید.
وی همچنین گفت: 81 مورد آسانسور غیراستاندارد و یا مشکل دار در استان پلمپ شده که نیاز است دستگاه ‌‎ها برای رفع مشکلات آنها اقدام کنند.
فرمانی بیان داشت: در تدوین استاندارد ملی در استان 20 برنامه پیش بینی شده بود اما 34 برنامه تدوین گردید.
به گفته وی؛ در سال گذشته سه مورد جعل علامت استاندارد در استان گزارش که با آن برخورد و این افراد به دستگاه قضایی معرفی شدند.
مدیرکل استاندارد گلستان یادآور شد که این اداره کل در سال گذشته دراجرای وظایف از مجموع هزار امتیاز 999 امتیاز کسب کرد و امسال نیز در بین دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را به دست آورد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار